Projective-recursive technology as a predictor of efficiency in English language teaching

Автори

Nataliia Tokareva, Kryvyi Rih State Pedagogical University; Maryna Tsehelska, Kryvyi Rih State Pedagogical University; Olena Ilienko, O. M. Beketov National University of Municipal Economy in Kharkiv; Gulnara Ikhsangaliyeva, Al-Farabi Kazakh National University; Lyudmyla Prylutska, Kharkiv National Automobile and Highway University

Ключові слова:

Освітні технології, формування іншомовної комунікативної компетентності, інформаційно-комунікативні технології, іноземна мова, українська мова (за професійним спрямуванням), українська мова як іноземна, міжособистісна взаємодія, професійна культура, термінознавство, проективно-рекурсивна технологія

Анотація

Робота присвячена аналізу інтелектуальних ресурсів проективно-рекурсивної технології у навчанні англійської мови.

Авторами висвітлено сутнісні виміри та базові характеристики метакогнітивної активності: планування, когнітивного моніторингу, контролю як механізмів регуляції суб’єктами вивчення іноземної мови інтелектуальної діяльності. Підкреслено значущість активної позиції здобувачів освіти у площинах моніторингу і контролю знань та навичок вивчення англійської мови. Обґрунтовано роль рекурсивних механізмів в упорядкуванні мисленнєво-мовленнєвих патернів та забезпеченні продуктивного зворотного зв’язку в ситуаціях білінгвальної комунікації. Представлено досвід використання проективно-рекурсивної технології у навчанні англійської мови метакогнітивних схем різного типу: схем граматичної послідовності, понятійних, алгоритмічних та ментальних схем. Доведено ефективність застосування метакогнітивних схем у логіці проективно-рекурсивної технології навчання англійської мови.


IMPLEMENTATION OF MODERN TECHNOLOGIES IN LANGUAGE LEARNING AS A BASIS FOR THE FORMATION OF COMMUNICATIVE COMPETENCES

##submission.downloads##

Сторінки

154-170

Опубліковано

квітня 24, 2025

Категорії

Ліцензія

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Деталі щодо доступних видів видань: PDF

PDF

ISBN-13 (15)

978-617-8360-15-3

Як цитувати

Tokareva, N., Tsehelska, M., Ilienko, O., Ikhsangaliyeva, G., & Prylutska, L. (2025). Projective-recursive technology as a predictor of efficiency in English language teaching. в N. Morhunova, I. Levchenko, & A. Kholodov (ред.), IMPLEMENTATION OF MODERN TECHNOLOGIES IN LANGUAGE LEARNING AS A BASIS FOR THE FORMATION OF COMMUNICATIVE COMPETENCES (с. 154–170). Kharkiv: ПП "ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР". https://doi.org/10.15587/978-617-8360-15-3.ch10