Chapter 3. Education without a face in the age of existential deficit: how globalization, post-truth, and the politics of meaninglessness dehumanize pedagogy
Ключові слова:
культура гідності, освіта, педагогіка гідності, екзистенційний дефіцит, постправда, глобалізація, втрата сенсу, людяність, суб'єктність, етична присутність, травма невизнання, нейропсихологія освіти, емпатіяКороткий опис
У цьому розділі досліджується екзистенційна криза сучасної освіти, підкреслюючи, як глобалізація, культура постправди та технократичний дискурс сприяють ерозії людської гідності та суб'єктивності в педагогіці. Незважаючи на декларації про те, що «людина в центрі», освіта дедалі більше зводить учня до набору функцій, компетенцій чи показників, що призводить до відчуження та втрати автентичної присутності. Спираючись на філософські перспективи Бюн-Чула Хана, Марти Нуссбаум, Левінаса, Фуко, Рікера, Бубера та інших, текст критично аналізує, як управлінська мова, глобальні рейтинги та реформи, спрямовані на ефективність, деперсоналізують як вчителів, так і учнів. У розділі вводяться поняття «травми неправильного розпізнавання» та «педагогіки роз'єднання», підкреслюючи психологічні та етичні наслідки системного нехтування особистістю. У відповідь пропонується лінгвістична та етична реконструкція педагогіки через «культуру гідності», де слова повертають собі гуманізуючу силу, а освіта переосмислюється як простір визнання, присутності та діалогічної довіри. Зрештою, у цьому розділі стверджується, що відновлення мови, гідності та слухання як центральних елементів освіти є важливим для протидії екзистенційній фрагментації та повернення обличчя педагогіки.
Посилання
Biesta, G. (2022). World-centred education: A view for the present. Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003091440
Han, B.-C. (2022). The disappearance of rituals: A topology of the present. Polity Press. https://politybooks.com/bookdetail/?isbn=9781509549921
Rizvi, F., & Lingard, B. (2010). Globalising education policy. Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203844846
McIntyre, L. (2018). Post-truth. MIT Press. https://doi.org/10.7551/mitpress/11498.001.0001
Vervaeke, J., Ferraro, A., & Webber, J. (2020). Awakening from the meaning crisis [Lecture series]. University of Toronto. Available at: https://www.youtube.com/playlist?list=PLND1JCRq8Vuh3fVYZkzgiN9Xz0icdgs-
Nussbaum, M. C. (2010). Not for profit: Why democracy needs the humanities. Princeton University Press. https://doi.org/10.1515/9781400883504
Welsch, W. (1997). Undoing aesthetics. SAGE Publications. Available at: https://us.sagepub.com/en-us/nam/undoing-aesthetics/book205663
Han, B.-C. (2017). Psychopolitics: Neoliberalism and new technologies of power. Verso Books. Available at: https://www.versobooks.com/products/2234-psychopolitics
Levinas, E. (1969). Totality and infinity: An essay on exteriority. Duquesne University Press. Available at: https://www.dupress.duq.edu/products/totality-and-infinity
Ball, S. J. (2012). Global education inc.: New policy networks and the neo-liberal imaginary. Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203817635
Illouz, E. (2007). Cold intimacies: The making of emotional capitalism. Polity Press. Available at: https://politybooks.com/bookdetail/?isbn=9780745634245
Krymskyi, S. B. (2003). Under Sofia's signature: Selected philosophical works. Lybid. h Available at: ttps://library.nlu.edu.ua/POLN_TEXT/KRYMSKYJ_SOFIA.pdf
Honneth, A. (1996). The struggle for recognition: The moral grammar of social conflicts. MIT Press. Available at: https://mitpress.mit.edu/9780262581479/the-struggle-for-recognition
Lieberman, M. D. (2013). Social: Why our brains are wired to connect. Crown Publishing. Available at: https://www.penguinrandomhouse.com/books/220880/social-by-matthew-d-lieberman/
Foucault, M. (1977). Discipline and punish: The birth of the prison. Vintage Books. Available at: https://archive.org/details/foucault-michel-discipline-and-punish-the-birth-of-the-prison-1977-1995
Ricoeur, P. (1992). Oneself as another. University of Chicago Press, 160.
Buber, M. (1970). I and Thou. Charles Scribner's Sons, 596.
Welsch, W. (1995). Reason: Contemporary Criticism of Reason and the Concept of Transversal Reason. Suhrkamp, 328.
Benjamin, W.; Arendt. H. (Ed.) (1968). The work of art in the age of mechanical reproduction. Illuminations, 296.
Gumbrecht, H. U., Ivashchenko, I. (2019). Meaning of presence. Sententiae, 38 (1), 137–152. https://doi.org/10.22240/sent38.01.137
Krymskyi, S. B. (2003). Zapytannia filosofskykh smysliv. Parapan, 396.
Palmer, P. J. (2007). The courage to teach: Exploring the inner landscape of a teacher’s life. Jossey-Bass, 254.
Gadamer, H.-G. (2004). Truth and method. Continuum, 524.
Gumbrecht, H. U. (2004). Production of presence: What meaning cannot convey. Stanford University Press, 184.
Freire, P. (2000). Pedagogy of the oppressed. Continuum, 316.
Kymlicka, W. (2002). Contemporary political philosophy: An introduction. Oxford University Press, 256.
Nussbaum, M. C. (2013). Political emotions: Why love matters for justice. Harvard University Press, 428.
Rosa, H. (2019). Resonance: A sociology of our relationship to the world. Polity Press, 316.
Merleau-Ponty, M. (2012). Phenomenology of perception. Routledge, 180.
World Health Organisation. (2022). Impact of war in Ukraine on mental health. Available at: https://www.who.int/news-room/feature-stories/detail/impact-of-war-in-ukraine-on-mental-health
Substance Abuse and Mental Health Services Administration. (2014). Concept of trauma and guidance for a trauma-informed approach. U.S. Department of Health and Human Services. Available at: https://ncsacw.samhsa.gov/userfiles/files/SAMHSA_Trauma.pdf
Henshaw, L. A. (2022). Building trauma-informed approaches in higher education. Behavioral Sciences, 12 (10), 368. https://doi.org/10.3390/bs12100368
Vogel, S., Schwabe, L. (2016). Learning and memory under stress. NPJ Science of Learning, 1, 16011. https://doi.org/10.1038/npjscilearn.2016.11
van der Kolk, B. A. (2014). The body keeps the score: Brain, mind, and body in the healing of trauma. Viking, 420.
Hlibovytskyi, Y. (2023). Ukrainians' trust issue: The impact of war and totalitarian trauma. Svidomi. Available at: https://svidomi.in.ua/en/page/ukrainians-trust-issue-the-impact-of-war-and-totalitarian-trauma
Lim, A. (2024). Introducing the AU English Department. Andrews University Student Movement. Available at: https://www.andrews.edu/life/student-movement/issues/2024-10-25/ae_english.html
Foiles, J. (2018). Does every silence need to be filled? Psychology Today. Available at: https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-thing-with-feathers/201802/does-every-silence-need-to-be-filled
Ukrainian Education Cluster. (2023). Trauma-informed education in Ukrainian universities: Emerging strategies. Available at: https://educationcluster.org.ua/trauma-informed-strategies-ua
Freud, S. (1923). The ego and the id. Hogarth Press, 160.
Jung, C. G. (1959). Aion: Researches into the phenomenology of the self. Princeton University Press, 256.
Kegan, R. (1982). The evolving self: Problem and process in human development. Harvard University Press, 188.
Winnicott, D. W. (1960). The maturational processes and the facilitating environment. International Universities Press, 210.
Fromm, E. (1941). Escape from freedom. Farrar & Rinehart, 456.
Kegan, R. (1994). In over our heads: The mental demands of modern life. Harvard University Press, 328.
Hooks, b. (1994). Teaching to transgress: Education as the practice of freedom. Routledge. 320.
##submission.downloads##
Опубліковано
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.