Chapter 2. Digital pedagogy of open education: essence, content, and effectiveness
Ключові слова:
Цифрова педагогіка, відкрита освіта, цифрові технології, освітній процес, навчальний заклад, учніКороткий опис
У цьому розділі досліджується сутність, зміст та ефективність цифрової педагогіки в контексті відкритої освіти. У ньому аналізується стан впровадження цифрової педагогіки у світову та українську освіту та науку, а також розглядається її розвиток в умовах цифровізації та дистанційного навчання за допомогою даних соціологічних опитувань. Результати дослідження підтверджують унікальну роль цифрової педагогіки у формальній, неформальній та інформальній освіті, підкреслюючи її ефективність в освітній та науковій діяльності. Цифрова педагогіка визначається як нова галузь педагогічної науки, спрямована на використання онлайн та гібридних навчальних середовищ для покращення індивідуалізованого навчання, створення методологій, що інтегрують цифрові інструменти, та покращення пізнавальної діяльності. У розділі також досліджується, як цифрова педагогіка долає обмеження традиційних підходів, такі як фіксовані навчальні програми, обмежена кількість годин у класі та обмежене спілкування, забезпечуючи навчання будь-коли та будь-де за допомогою різноманітних цифрових методів. Запропоновано методичний інструментарій для застосування цифрової педагогіки в дошкільній, початковій та підлітковій освіті.
Посилання
Kremen, V., Sysoieva, S., Bekh, I., Voznesenska, O., Havrysh, N., Honchar, L. et al. (2022). The concept of education of children and youth in the digital space. Herald of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, 4 (2), 1–30. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4206
Bykov, V. Yu. (2008). Modeli orhanizatsiinykh system vidkrytoi osvity. Kyiv: Atika, 684.
Guide to measuring information and communication technologies (ICT) in education (2009). UNESCO. Institute for Statistics. Available at: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000186547
Jenkins, H. (2009). Confronting the challenges of participatory culture: Media education for the 21st century. MIT Press. Available at: http://library.oapen.org/handle/20.500.12657/26083
Sbruieva, A. A. (2021). Comparative Higher Education: National, European and Global Contexts. Sumy: SumDPU imeni A. S. Makarenka, 319.
Kremen, V., Bykov, V., Liashenko, O., Lytvynova, S., Lugovyi, V., Malovanyi, Y. et al. (2022). Scientific and methodological provision of digitalisation of education in ukraine: status, problems, prospects. Herald of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, 4 (2), 1–49. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4223
Mokrіev, M. V. (2013). Іnformatcіina pіdtrimka distantcіinogo navchannia v sіlskogospodarskomu doradnitctvі. Sovremennye napravleniia teoreticheskikh i prikladnykh issledovanii "2013", 1, Odessa: KUPRIENKO, 87–91.
Bykov, V. Yu., Burov, O. Yu., Hurzhii, A. M., Zhaldak, M. I., Leshchenko, M. P., Lytvynova, S. H. et al. (2019). Rozvytok teoretychnykh osnov informatyzatsii osvity ta praktychna realizatsiia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v osvitnii sferi Ukrainy. Zhytomyr: ZhDU im. I. Franka, 214.
Sysoieva, S. (2021). Tsyfrovizatsiia osvity: pedahohichni priorytety. Osvita i suspilstvo, 10–11, 8–9. Available at: https://naps.gov.ua/ua/press/about_us/2545/ Last accessed: 04.04.2023
Khudaverdiieva, V. (2022). Trends in the digital transformation of education in modern conditions. Pedahohichni nauky ta osvita, XL–XLI, 102–109.
Pylaieva, T. V. (2013). Orhanizatsiino-pedahohichna struktura Vidkrytoho universytetu Velykoi Brytanii. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh, 28 (81), 279–284.
Maiboroda, O. V. (2011). Distance education as a priority direction in post secondary education. Information Technologies and Learning Tools, 25 (5). https://doi.org/10.33407/itlt.v25i5.452
Shunevych, B. I. (1970). Tendencies of distance learning development at foreign higher schools. Information Technologies and Learning Tools, 7 (3). https://doi.org/10.33407/itlt.v7i3.122
Tsentry dystantsiinoho navchannia. Available at: http://vnz.org.ua/dystantsijna-osvita/tsentry-do
Luzik, E., Demchenko, N., Proskurka, N. (2020). World models of higher education in the system of distance learning. Visnyk Natsionalnoho aviatsiinoho universytetu. Seriia: Pedahohika. Psykholohiia, 2 (17), 41–47.
Bychko, H., Vakulenko, T., Lisova, T., Mazorchuk, M., Tereshchenko, V., Rakov S. et al.; Tereshchenko, V., Klymenko, I. (Eds.) (2023). Natsionalnyi zvit za rezultatamy mizhnarodnoho doslidzhennia yakosti osvity PISA-2022. Kyiv, 395.
Ovcharuk, O., Ivaniuk, I., Hrytsenchuk, O., Malytska, I. (2023). Rezultaty onlain-opytuvannia "Hotovnist i potreby vchyteliv shchodo vykorystannia tsyfrovykh zasobiv ta IKT v umovakh viiny: 2023". Analitychnyi zvit. ITsO NAPN Ukrainy, 81.
Ovcharuk, O. (2024). Organization of teachers' surveys regarding readiness to use ict during wartime in Ukraine. Academic Notes Series Pedagogical Science, 1 (212). https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-212-29-35
Doslidzhennia yakosti orhanizatsii osvitnoho protsesu v umovakh viiny u 2023/2024 navchalnomu rotsi (2024). Derzhavna sluzhba yakosti osvity Ukrainy, 71. Available at: https://sqe.gov.ua/wp-content/uploads/2024/05/Zvit_Osvita_pid_chas_viyni_2023_SQE-22.05.2024.pdf
Navchalni vtraty: sutnist, prychyny, naslidky ta shliakhy podolannia": analitychnyi material vid fakhivtsiv. UTsOIaO. Available at: http://surl.li/goznk
Sikora Я., Ivanova С., Kilchenko А. (2024). Development of digital competence of researchers' using open education and scientific information systems: domestic experience. Education. Innovation. Practice, 12 (5), 73–79. https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol12i5-011
Vseukrainske doslidzhennia vykorystannia ShI u shkilnii osviti. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/news/2023/12/20/Vseukranske.doslidzhennya.vykorys-tannya.20.12.2023.pdf
Hodunova, A., Tolochko, S. (2023). Monitoring study of teenagers perception of technologies with artificial intelligence. Perspektyvy Ta Innovatsii Nauky, 12 (30), 185–195. https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-12(30)-185-195
Doslidzhennia tsyfrovoi hramotnosti v Ukraini (2023). Ministerstvo tsyfrovoi transformatsii Ukrainy. Available at: https://osvita.diia.gov.ua/uploads/1/8800-ua_cifrova_gramotnist_naselenna_ukraini_2023.pdf
Aroles, J., Küpers, W. (2021). Towards an integral pedagogy in the age of ‘digital Gestell': Moving between embodied co-presence and telepresence in learning and teaching practices. Management Learning, 53 (5), 757–775. https://doi.org/10.1177/13505076211053871
Boczar, A., Jordan, S. (2021). Continuity during COVID: Critical digital pedagogy and special collections virtual instruction. IFLA Journal, 48 (1), 99–111. https://doi.org/10.1177/03400352211023795
Waddell, M., Clariza, E. (2018). Critical digital pedagogy and cultural sensitivity in the library classroom: Infographics and digital storytelling. College & Research Libraries News, 79 (5), 228–233. https://doi.org/10.5860/crln.79.5.228
Bykov, V. Yu., Leshchenko, M. P. (2016). Digital humanistic pedagogy: relevant problems of scientific research in the field of using ICT in education. Information Technologies and Learning Tools, 53(3), 1. https://doi.org/10.33407/itlt.v53i3.1417
Exploring the digital pedagogy toolkit. Helping academics to make informed choices when embedding digital into the curriculum (2020/2021). JISC. Available at: https://www.jisc.ac.uk/guides/digital-pedagogy-toolkit
Kukulska-Hulme, A., Bossu, C., Charitonos, K., Coughlan, T., Ferguson, R., FitzGerald, E. et al. (2022). Innovating Pedagogy 2022: Open University Innovation Report 10. Milton Keynes: The Open University.
Selwyn, N., Hillman, T., Eynon, R., Ferreira, G., Knox, J., Macgilchrist, F., Sancho-Gil, J. M. (2019). What's next for Ed-Tech? Critical hopes and concerns for the 2020s. Learning, Media and Technology, 45 (1), 1–6. https://doi.org/10.1080/17439884.2020.1694945
Istrate, O. (2022). Digital Pedagogy. Definition and Conceptual Area. Journal of Digital Pedagogy, 1 (1), 3–10. https://doi.org/10.61071/jdp.0313
Suárez-Guerrero, C., Gutiérrez-Esteban, P., Ayuso-Delpuerto, D. (2024). Digital Pedagogy. Systematic Review of the Concept. Teoría de La Educación. Revista Interuniversitaria, 36 (2), 157–178. https://doi.org/10.14201/teri.31721
Anitha S., Vijaya K. B. Effectiveness of digital pedagogy in higher education: A quasi-experimental study. Education and Information Technologies, 26 (1), 159–174. https://doi.org/10.1007/s10639-020-10313-5
Means, B., Toyama, Y., Murphy, R., Bakia, M., Jones, K. (2010). Evaluation of Evidence-Based Practices in Online Learning: A Meta-analysis and Review of Online Learning Studies. US Department of Education. Available at: https://www.ed.gov/sites/ed/files/rschstat/eval/tech/evidence-based-practices/finalreport.pdf
Huang R., Chen G., Wu J., Chen Y. The effectiveness of blended learning for secondary school students: A meta-analysis. Journal of Educational Computing Research, 58 (6), 1251–1273. https://doi.org/10.1177/0735633120917809
Dhakal, B. P. (2023). Digital Pedagogy: An effective Model for 21st Century Education. Academic Journal of Mathematics Education, 5 (1), 1–9. https://doi.org/10.3126/ajme.v5i1.54534
Learning about artificial intelligence: A hub of MIT resources for K-12 students (2020). MIT Media Lab. Available at: https://news.mit.edu/2020/learning-about-artificial-intelligence-hub-of-mit-resources-k-12-students-0407
Vasiuk, O., Kondratenko, Ya. (2021). Model of using electronic training resources in professionaltraining of future welders. Youth & market, 9 (195), 27–32. https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.240143
Semeniako, Yu. (2019). Vplyv informatsiinoho prostoru na osobystist dytyny doshkilnyka. Praktychna mediahramotnist: mizhnarodnyi dosvid ta ukrainski perspektyvy. Kyiv: Tsentr Vilnoi Presy, Akademiia ukrainskoi presy, 82–93.
Kindrat, I. R. (2013). Influence of Modern Mediaspace for the Formation of Philosophical Concepts Child of Pre-school Age. Visnyk LNU imeni Tarasa Shevchenka, 13 (3), 97–110.
Hurevych, R. S., Kademiia, M. O. (2006). Informatsiino-telekomunikatsiini tekhnolohii v nachalnomu protsesi ta naukovykh doslidzhenniakh: navchalnyi posibnyk dlia studentiv pedahohichnykh VNZ i slukhachiv instytutiv pisliadyplomnoi osvity. Kyiv: "Osvita Ukrainy", 390.
Zhurba, K. O., Kanishevska, L. V., Malynoshevskyi, R. V., Kharchenko, N. V., Fedorenko, S. V. (2022). Vykhovannia ditei ta molodi u tsyfrovomu prostori. Kyiv, 124.
Lytovchenko, I. V., Maksymenko, S. D., Boltivets, S. I., Chepa, M.-L. A., Buhaiova, N. M. (2010). Dity v Interneti: Yak navchyty bezpetsi u virtualnomu sviti. Kyiv: Vydavnytstvo: TOV "Vydavnychyi budynok "Avanpost"-Prym, 48.
Savchenko, L. (2017). Klipove myslennia ta shkola: sumishchaiuchy nesumisne. Osvita.UA. Available at: https://osvita.ua/school/57359/
Kanishevska, L., Lesyk, A. (2023). Formation of safe behaviour of primary school students in the digital space. Scientific Papers of Berdiansk State Pedagogical University Series Pedagogical Sciences, 1 (1), 115–121. https://doi.org/10.31494/2412-9208-2023-1-1-115-121
Petrushko, H. V. (2020). Mistse i rol internetu u zhytti molodshykh shkoliariv. Innovatsii u roboti vchytelia pochatkovykh klasiv: vyklyky i realii NUSh. Lviv: Tsentr Prohresyvnoi osvity "Henezum", 203.
Alieksieienko, T. F., Honchar, L. V., Kanishevska, L. V., Rohovets O. V.; Shakhrai, V. M. (Ed.) (2019). Zhyttia pidlitka yak tsinnist: porada vchyteliam i batkam. Kyiv, 100.
Kanishevska, L., Shakhrai, V. (2022). Featuresof education in school and family under the condition of digitalization. Perspektyvy ta Innovatsii Nauky, 4 (9). https://doi.org/10.52058/2786-4952-2022-4(9)-144-155
##submission.downloads##
Опубліковано
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.