Chapter 4. Combination of the method of theoretical generalization, biographical method and survey method in researching susceptibility to the new

Автори

Nataliia Sas, Universidade Estadual do Paraná; Francisco de Assis Gaspar Neto, Universidade Estadual do Paraná; Kateryna Yuryeva, H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University; Svitlana Gazarian, V. N. Karazin Kharkiv National University; Lesia Petrenko, Poltava V. G. Korolenko National Pedagogical University; Kateryna Slinko, State University of Northern Paraná

Анотація

У дослідженні поетапно розкрито методологію вивчення феномену сприйнятливості до нового, що є важливою складовою когнітивно-емоційного та особистісного розвитку людини. У межах трирічного дослідницького циклу застосовано міждисциплінарний підхід, який поєднує методи теоретичного узагальнення, біографічний метод і метод опитування. На першому етапі за допомогою теоретичного узагальнення окреслено класифікаційні ознаки сприйнятливості до нового, що дозволило сформулювати авторську концепцію феномену. Другий етап передбачав використання біографічного методу для емпіричного аналізу життєвих історій видатних особистостей, таких як О. Флемінг, В. Рентген, А. Дункан, Ф. Габер, Г. Форд, С. Джобс. Ці приклади ілюструють різні типи сприйнятливості до нового: від мимовільної до довільної, від сенсорної до когнітивно-емоційної.

Біографічний метод засвідчив свою валідність і ефективність у дослідженні глибинних характеристик особистості, таких як чутливість до змін, здатність до інноваційного мислення, інтуїція, емоційна залученість у процес творчості. Особливу увагу приділено акумулюванню зовнішніх і внутрішніх імпульсів, які трансформуються в активні дії та нові ідеї.

На третьому етапі проведено опитування, результати якого доповнили й розширили теоретичні узагальнення. Розроблена анкета містила п’ять запитань, сформованих відповідно до авторської концепції, та поєднувалася з формалізованим інтерв’ю. У результаті було виявлено ключові риси осіб, сприйнятливих до нового: відкритість до досвіду, проникливість, допитливість, готовність до взаємодії, чутливість до змін, емоційна гнучкість, здатність до глобальної співпраці, критичне мислення, емпатія.

Результати опитування дозволили здійснити змістовий аналіз дефініцій, пов’язаних із феноменом сприйнятливості до нового, виявити типові комбінації рис та класифікаційних ознак, що дозволяє говорити про унікальність кожного індивіда. У дослідженні окреслено перспективи подальшого наукового пошуку, зокрема вивчення кореляцій між ключовими чинниками, розробки діагностичного інструментарію та укладання класифікаційного покажчика. Отримані дані сприяють не лише глибшому теоретичному розумінню досліджуваного феномену, а й відкривають нові можливості для його практичного застосування у сфері освіти, психології, менеджменту інновацій та персонального розвитку.

Біографії авторів

Olena Nagachevska, Lviv Polytechnic National University

PhD, Associate Professor
Department of Foreign Languages for Engineering

Veronika Dmytruk, Lviv Polytechnic National University

PhD, Associate Professor
Department of Foreign Languages for Engineering

Mariia Voloshyn, Lviv Polytechnic National University

PhD, Associate Professor, Head of the Department
Department of Foreign Languages for Engineering

Lesia Myklash, Lviv Polytechnic National University

PhD, Associate Professor
Department of Foreign Languages for Engineering

Olena Fuchyla, Lviv Polytechnic National University

PhD, Associate Professor
Department of Foreign Languages for Engineering

Halyna Kolesnyk, Lviv Polytechnic National University

Senior Lecturer
Department of Foreign Languages for Engineering

Tetyana Nikolaychuk, Alfred Nobel University

Lecturer, Head of Legal Clinic
Department of Law

Alona Bila, Alfred Nobel University

Lecturer
Department of Law

Maksym Kovzel, Dnipropetrovsk Scientific Research Forensic Center of the MIA of Ukraine

PhD, Associate Professor, Forensic Expert

Bohdan Malitskyi, Uzhhorod National University

PhD Student
Department of Solid-State Electronics, Information Security

Oleksandr Cherepov, Uzhhorod National University

PhD Student
Department of Solid-State Electronics, Information Security

Vasyl Rizak, Uzhhorod National University

Doctor of Physical and Mathematical Sciences, Professor, Head of Department
Department of Solid-State Electronics, Information Security

Mykhailo Rizak, State Non-Commercial Company «State University «Kyiv Aviation Institute»

Doctor of Legal Sciences, Senior Researcher, Associate Professor
Department of Cybersecurity

Nataliia Sas, Universidade Estadual do Paraná

Doctor of Pedagogical Sciences, Associate Professor

Francisco de Assis Gaspar Neto, Universidade Estadual do Paraná

Doutor em Teatro, Professor Adjunto
Faculdade de Artes

Kateryna Yuryeva, H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University

Doctor of Pedagogical Sciences, Professor
Department of Music Art

Svitlana Gazarian, V. N. Karazin Kharkiv National University

Doctor of Sciences in Public Administration, Professor
Departments of Public Administration and Civil Service
Education and Research Institute "Institute of Public Administration"

Lesia Petrenko, Poltava V. G. Korolenko National Pedagogical University

Doctor of Pedagogical Sciences, Professor
Department of General Pedagogy and Andragogy

Kateryna Slinko, State University of Northern Paraná

PhD, Visiting Professor

Anatolii Dmytruk, Lviv Polytechnic National University

Doctor of Philosophy
Department of Applied Mathematics

Vitaliia Hrytsiv, Lviv Polytechnic National University

PhD, Associate Professor
Department of Foreign Languages for Engineering

Maiya Babkina, Lviv Polytechnic National University

PhD, Associate Professor
Department of Foreign Languages for Humanities and Social Sciences

Iryna Skril, Lviv Polytechnic National University

PhD
Department of Foreign Languages for Engineering

Iryna Vyslobodska, Lviv Polytechnic National University

Senior Lecturer
Department of Foreign Languages for Engineering

Maryna Smilevska, Lviv Polytechnic National University

Senior Lecturer
Department of Foreign Languages for Engineering

Alla Semenova, Kyiv National University of Technologies and Design

Doctor of Pedagogical Sciences, Professor, Head of Department
Department of Professional Education in Technologies and Design

Irina Yershova-Babenko , Dragomanov Ukrainian State University

Doctor of Philosophical Sciences, Professor
Department of Management and Innovative Technologies of Socio-Cultural Activity
Educational and Scientific Institute of Public Management and Administration

Dina Kozobrodova, Dragomanov Ukrainian State University

PhD
Department of Management and Innovative Technologies of Socio-Cultural Activity
Educational and Scientific Institute of Public Management and Administration

Inna Kosiak, Kyiv National University of Technologies and Design

PhD, Associate Professor
Department of Professional Education in Technologies and Design

Alla Kolodiazhna, Kyiv National University of Technologies and Design

PhD, Associate Professor
Department of Professional Education in Technologies and Design

Rymma Kyrychenko, Kyiv National University of Technologies and Design

PhD, Associate Professor
Department of Professional Education in Technologies and Design

IN PRESS. PROFESSIONAL EDUCATION AND PERSONNEL TRAINING
PROFESSIONAL EDUCATION AND PERSONNEL TRAINING

##submission.downloads##

Сторінки

88-109

Опубліковано

вересня 19, 2025

Ліцензія

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Деталі щодо доступних видів видань: PDF

PDF

ISBN-13 (15)

978-617-8360-16-0

Як цитувати

Sas, N., de Assis Gaspar Neto, F., Yuryeva, K., Gazarian, S., Petrenko, L., & Slinko, K. (2025). Chapter 4. Combination of the method of theoretical generalization, biographical method and survey method in researching susceptibility to the new. в V. Dmytruk (ред.), PROFESSIONAL EDUCATION AND PERSONNEL TRAINING (с. 88–109). Kharkiv: ПП "ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР". https://doi.org/10.15587/978-617-8360-16-0.ch4