Chapter 4. Combination of the method of theoretical generalization, biographical method and survey method in researching susceptibility to the new
Анотація
У дослідженні поетапно розкрито методологію вивчення феномену сприйнятливості до нового, що є важливою складовою когнітивно-емоційного та особистісного розвитку людини. У межах трирічного дослідницького циклу застосовано міждисциплінарний підхід, який поєднує методи теоретичного узагальнення, біографічний метод і метод опитування. На першому етапі за допомогою теоретичного узагальнення окреслено класифікаційні ознаки сприйнятливості до нового, що дозволило сформулювати авторську концепцію феномену. Другий етап передбачав використання біографічного методу для емпіричного аналізу життєвих історій видатних особистостей, таких як О. Флемінг, В. Рентген, А. Дункан, Ф. Габер, Г. Форд, С. Джобс. Ці приклади ілюструють різні типи сприйнятливості до нового: від мимовільної до довільної, від сенсорної до когнітивно-емоційної.
Біографічний метод засвідчив свою валідність і ефективність у дослідженні глибинних характеристик особистості, таких як чутливість до змін, здатність до інноваційного мислення, інтуїція, емоційна залученість у процес творчості. Особливу увагу приділено акумулюванню зовнішніх і внутрішніх імпульсів, які трансформуються в активні дії та нові ідеї.
На третьому етапі проведено опитування, результати якого доповнили й розширили теоретичні узагальнення. Розроблена анкета містила п’ять запитань, сформованих відповідно до авторської концепції, та поєднувалася з формалізованим інтерв’ю. У результаті було виявлено ключові риси осіб, сприйнятливих до нового: відкритість до досвіду, проникливість, допитливість, готовність до взаємодії, чутливість до змін, емоційна гнучкість, здатність до глобальної співпраці, критичне мислення, емпатія.
Результати опитування дозволили здійснити змістовий аналіз дефініцій, пов’язаних із феноменом сприйнятливості до нового, виявити типові комбінації рис та класифікаційних ознак, що дозволяє говорити про унікальність кожного індивіда. У дослідженні окреслено перспективи подальшого наукового пошуку, зокрема вивчення кореляцій між ключовими чинниками, розробки діагностичного інструментарію та укладання класифікаційного покажчика. Отримані дані сприяють не лише глибшому теоретичному розумінню досліджуваного феномену, а й відкривають нові можливості для його практичного застосування у сфері освіти, психології, менеджменту інновацій та персонального розвитку.

PROFESSIONAL EDUCATION AND PERSONNEL TRAINING
##submission.downloads##
Сторінки
Опубліковано
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.