Advancing intercultural communicative competence in future specialists in IT and Computer Science: development and implementation of the 'Navigating Cultural Diversity' course project
Ключові слова:
Міжкультурна комунікативна компетентність, культурне розмаїття, міжкультурна комунікація, культурна обізнаність, англійська мова для спеціальних цілей, професійна адаптивність, багатомовність, глобальна робоча сила, розробка навчальних програмКороткий опис
У цьому розділі розглядається критична важливість розвитку міжкультурної комунікативної компетентності (МКК) у майбутніх фахівців з інформаційних технологій та комп'ютерних наук у зв'язку з викликами, що постають у зв'язку зі зростаючою глобалізацією та інтеграцією України в європейський економічний і культурний ландшафт. Міжкультурна комунікативна компетентність розглядається як динамічна взаємодія знань, навичок, ставлень і моделей поведінки, які забезпечують ефективне, шанобливе спілкування та співпрацю в різних культурних середовищах. Вона є фундаментальною передумовою для професіоналів, які працюють у міжнародних командах, орієнтуються в крос-культурному бізнес-середовищі та роблять свій внесок у глобальну цифрову економіку.
Актуальність ICC для українських студентів, особливо технічних спеціальностей, підкреслюється контекстом інтеграції України до Європейського Союзу та вимогами мультикультурного робочого середовища. Комплексний аналіз потреб, проведений серед 136 студентів першого та другого курсів Національного університету «Львівська політехніка», виявив значні прогалини в їхній впевненості та підготовленості до міжкультурної комунікації, тим самим підкресливши необхідність цілеспрямованих освітніх втручань.
У відповідь на ці висновки було розроблено курс «Навігація в культурному розмаїтті: Ефективна ділова комунікація в європейському економічному просторі» був розроблений для заповнення цих конкретних прогалин. Ця інноваційна програма поєднує теоретичні основи з практичним застосуванням, спрямована на підвищення культурної обізнаності студентів, розвиток багатомовних здібностей та навичок міжкультурної комунікації. Навчальна програма включає лекції, воркшопи, освітні квести та круглі столи з використанням інтерактивних та експериментальних методик навчання. Практичні компоненти, такі як аналіз конкретних ситуацій, рольові ігри та симуляції, допомагають студентам ефективно управляти реальними мультикультурними сценаріями.
Попередні результати свідчать про помітне покращення культурної чутливості, адаптивності та впевненості студентів у професійній міжкультурній комунікації. Долаючи розрив між технічними знаннями і міжкультурною компетентністю, курс надає студентам необхідні інструменти для успішної роботи в міжнародних командах і спільних проєктах.
Наприкінці цього розділу наголошується на необхідності включення МКК до навчальних програм вищої освіти, особливо для технічних дисциплін, таких як інформаційні технології та комп'ютерні науки. Вона закликає до постійного вдосконалення і ширшого впровадження таких курсів, щоб вони відповідали вимогам глобальної економіки, що постійно змінюються.
Посилання
Byram, M. (1989). Cultural Studies in Foreign Language Education. London: Multilingual Matters. https://doi.org/10.21832/9781800418080
Hall, Ed. T., Trager, G. L. (1953). The Analysis of Culture. Cross-cultural studies. Verlag nicht ermittelbar, 62.
Hall, E. T. (1959). The Silent Language. New York: Anchor Books.
Knapp, K., Knapp-Potthoff, A. (1990). Interkulturelle Kommunikation. Zeitschrift für Fremdsprachenforschung, 1, 83.
Norris, J., Sinicrope, C., Watanabe, Yu. (2007). Understanding and assessing intercultural competence: a summary of theory, research, and practice (technical report for the foreign language programme evaluation project. Studies in Second Language Acquisition, 26 (1).
Bennett, M. J.; Bennett, J. (Ed.) (1998). Intercultural communication: A current perspective. Basic Concepts of Intercultural Communication: Selected Readings. Intercultural Press.
Vovchasta, N., Kozlovska, I., Opachko, M., Paikush, M., Stechkevych, O. (2021). The Use of Information and Communication Technologies as a Means of Professional Foreign Language Training. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 13 (3), 38–50. https://doi.org/10.18662/rrem/13.3/439
Atroshchenko, T., Kovrei, D. (2023). The importance of intercultural competence in the professional activities of preschool teachers. Youth and Market, 5 (213), 59–63. https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.282824
Bakum, Z., Palchykova, O., Kostiuk, S. (2019). Navchannia inozemnykh mov: kros-kulturnyi pidkhid. Ternopil: FOP ‘Osadtsa Yu’.
Maksymchuk, L. (2017). Intercultural Communicative Competency of the Future Foreign Economic Activity Professionals is Determined Collection of Scientific Works of the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine. Series: Pedagogical Sciences, 4 (11), 252–266.
Nezhiva, O. (2017). Mizhkulturna komunikatsiia yak odyn iz krokiv uspishnoi profesiinoi diialnosti. Stratehii mizhkulturnoi komunikatsii v movnii osviti suchasnoho. Kyiv: KNEU, 173-175
Byram, M., Wagner, M. (2018). Making a difference: Language teaching for intercultural and international dialogue. Foreign Language Annals, 51 (1), 140–151. Portico. https://doi.org/10.1111/flan.12319
McSweeney, B. (2015). Hall, Hofstede, Huntington, Trompenaars, GLOBE: Common Foundations, Common Flaws. Transculturalism and Business in the BRIC States. Routledge, 39–84. https://doi.org/10.4324/9781315550213-12
Topchiy, O. V. (2011). Teoretychni osnovy formuvannya profesiynoyi komunikatyvnoyi kompetentnosti v maybutnikh nastupnykh orhanakh vnutrishnikh sprav. Available at: www.nbuv.gov.ua/portal/socgum/nvknuvs/2011_2/kopchii.htp
Branitska, T. (2019). Intercultural competence as an important factor of professional activity of social sphere specialists. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: «Pedagogy. Social Work», 1 (44), 18–22. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.18-22
Ilie, O.-A. (2019). The Intercultural Competence. Developing Effective Intercultural Communication Skills. International Conference Knowledge-Based Organization, 25 (2), 264–268. https://doi.org/10.2478/kbo-2019-0092
Hutchinson, T., Waters, A. (1987). English for Specific Purposes: A Learner-Centered Approach. Cambridge University Press, 183.
Dudley-Evans, T., Maggie-Jo, St. J. (1998). Developments in English for Specific Purposes: A Multi-Disciplinary Approach. Cambridge University Press, 301.
Nagachevska, O. O., Kushka, B. G. (2023). Intercultural communication and intercultural communicative competence of undergraduates learning business English. Bulletin of Science and Education, 7 (13), 30–44. https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-7(13)-30-42
Pro vyshchu osvitu (2014). Zakon Ukrainy No. 1556-VII. 01.07.2014. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
Pro osvitu (2017). Zakon Ukrainy No. 2145-VIII. 05.09.2017. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
##submission.downloads##
Сторінки
Опубліковано
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
