Technology of formation of professional culture of foreign applicants in “Professional foreign language” (economic direction) classes
Ключові слова:
іноземний здобувач, професійна культура, заклад вищої освіти, культура мовлення, мовний етикет, професійна комунікаціяКороткий опис
Актуальною проблемою сучасної професійної освіти є технологія формування професійної культури майбутнього фахівця, зокрема економічного спрямування. Враховуючи інтернаціоналізацію вищої освіти, яка передбачає процес систематичного впровадження міжнародного досвіду в освітню, наукову та громадську діяльність закладів вищої освіти, розвиток міжнародного співробітництва з метою створення цілісної системи міжнародних зв’язків, доцільно звернути увагу на надання освітніх послуг іноземним здобувачам. Професійна культура майбутнього вітчизняного чи іноземного здобувача починає формуватися ще в закладі вищої освіти в процесі засвоєння навчального матеріалу освітніх компонентів циклу загальної та професійної підготовки та впливу освітнього середовища на особистість здобувача вищої освіти. У цьому контексті важливим є визначення термінів «професійна культура», «культура мовлення», «мовний етикет», «фахова мова» та практична реалізація цих понять на заняттях з «Фахової іноземної мови» шляхом використання сучасних дидактичних методів та прийомів.
Посилання
Vozniuk, O. M. (2013). Definityvnyi aparat doslidzhennia problemy formuvannia profesiinoi kultury maibutnikh fakhivtsiv. Nauka i osvita, 3, 47–50.
Ulunova, H. Ye.; Mozghovyi, I. P. (Ed.) (2016). Profesiina kultura yak kultura makrosystemy, mikrosystemy ta osobystosti. Profesiina kultura: sutnist, fakhovi osoblyvosti, rozvytok. Sumy: SumDPU imeni A.S. Makarenka, 8–21.
Strelbytska, S. M.; Mozghovyi, I. P. (Ed.) Formuvannia profesiinoi kultury maibutnoho sotsialnoho pratsivnyka u VNZ: kompetentnisnyi pidkhid. Profesiina kultura: sutnist, fakhovi osoblyvosti, rozvytok. Sumy: SumDPU imeni A.S. Makarenka, 102–115.
Krupskyi, O. P., Namliiev, Ye. V. (2014). The future managers professional culture: the and pedagogical aspects and factors of its formation. Teoriia i praktyka profesiinoho stanovlennia osobystosti v sotsiokulturnomu prostori. Dnipropetrovsk: Aktsent, 257–281. Available at: https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstream-download/123456789/50419/1/Krupskyi_Profesiina_kultura.pdf
Halian, I. M., Halian, O. I.; Mozghovyi, I. P. (Ed.) (2016). Tsinnisni determinanty stanovlennia profesiinoi kultury maibutnoho pedahoha. Profesiina kultura: sutnist, fakhovi osoblyvosti, rozvytok. Sumy: SumDPU imeni A. S. Makarenka, 210–225.
Alpatova, I. Ye. (2013). Formuvannia profesiinoi kultury studentiv-ekolohiv metodom proektiv. Informio. Available at: http://www.informio.ru/publications/id476/Formirovanie-professionalnoi-kultury-studentov-yekologov-metodom-proektov
Kardash, I. M. (2014). Movlenneva kultura yak skladova zahalnoi kultkry maibutnoho fakhvitsia z doshkilnoi osvity. Naukovyi visnyk Mykolaivskoho derzhavnoho universytetu imeni V. O. Sukhomlynskoho, 1.45, 50–53.
Uzdienova, M. Yu. (2017). Kultura movlennia publichnoho upravlinnia. Derzhavne upravlinnia: udoskonalennia ta rozvytok, 7, 35–40.
Khoma, O. M., Khoma, T. V. (2017). Sulture of speech as a component of culture of personality. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, 51, 24–27.
Aleksandrova, V. F. (2013). Movlennieva kultura suchasnoi molodi. Suchasni tekhnolohii rozvytku profesiinoi maisternosti maibutnikh uchyteliv. Uman, 49–51.
Movlennieva kultura – kryterii profesiinoi maisternosti fakhivtsia. StudFile. Available at: https://studfile.net/preview/5193875/page:3/
Siedova, L. M.; Huzenko, O. M. (Ed.) (2002). Etyka dilovoho spilkuvannia. Kharkiv: KhNEU, 384.
Osnovy kultury ukrainskoi movy. Available at: https://pidruchniki.com/1246122040609/dokumentoznavstvo/osnovi_kulturi_iukrayinskoyi_movi
Normatyvnyi, komunikatyvnyi i etychnyi aspekty movnoi kultury. Available at: https://stud.com.ua/77081/kulturologiya/normativniy_komunikativniy_etnichniy_aspekti_movnoyi_kulturi
Dulepa, I. B. (2014). The Peculiarities of professional languages in the structure of the national language. Naukovyi visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu. Seriia: Filolohiia, 1 (8), 89–91.
Savytska, L., Kovalova, K. (2024). Fakhova inozemna mova: robocha prohrama navchalnoi dystsypliny dlia vsikh zdobuvachiv vyshchoi osvity pershoho (bakalavrskoho) rivnia. Kharkiv: KhNEU im. S. Kuznetsia, 10.
Morhunova, N., Dmytriiev, I., Ikhsangaliyeva, G., Nurzhanova, Z., Prylutska, L. (2023). Psychological and pedagogical factors in the organization of education of foreign students in the educational space of higher education institutions. Problems and prospects of training in higher school: pedagogical, philological, psychological and intercultural aspects. Kharkiv: TECHNOLOGY CENTER PC, 14–33. https://doi.org/10.15587/978-617-7319-94-7.ch2
Rusanivskyi, V. M. (Red.) (2010). Slovnyk ukrainskoi movy. Vol. 1–20. Kyiv.
Mozghovyi, V. I. (2008). Ukrainska mova u profesiinomu spilkuvanni. Kyiv, 592.
Shevchuk, S. V. (2012). Ukrainska mova za profesiinym spriamuvanniam. Kyiv, 696.
Pryiom «Mozkovyi shturm» ta formaty yoho provedennia pid chas urokiv (2021). Available at: https://vseosvita.ua/c/pedagogy/post/36735
Morhunova, N. S., Riazantseva, D. V., Prykhodko, S. О., Semenenko, I. Y., Kushnir, I. M. (2023). The Effectiveness of the Use of Nationally Oriented Methodology in the Study of the Ukrainian Language by Chinese Students (Phonetic Aspect). Theory and Practice in Language Studies, 13 (10), 2439–2448. https://doi.org/10.17507/tpls.1310.02
Ukrainska mova (za profesiinym spriamuvanniam) (2021). Kharkiv: KhNEU im. S. Kuznetsia, 53.
Vpravy do temy «Kultura movlennievoho spilkuvannia». Available at: https://vseosvita.ua/library/vpravi-do-temi-kultura-movlennevogo-spilkuvanna-58903.html
Ukrainska mova dlia studentiv TDTEPK. Available at: http://ukrmova-tdtepk.at.ua/index/zavdannja_i_vpravi/0-31
Bralatan, V. P., Hutsalenko, L. V., Zdyrko, N. H. (2011). Profesiina etyka. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury, 252.
##submission.downloads##
Сторінки
Опубліковано
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
