Chapter 3. Linguistic analysis of the story about life events as a technology for researching the emotional experience of higher education students

Автори

Kharkiv National Automobile and Highway University, Україна
https://orcid.org/0000-0003-3107-1103
Simon Kuznets Kharkiv National University of Economics, Україна
https://orcid.org/0000-0002-1050-8495
Simon Kuznets Kharkiv National University of Economics, Україна
National Technical University «Kharkiv Polytechnic Institute», Україна
https://orcid.org/0000-0001-5319-1996
Simon Kuznets Kharkiv National University of Economics, Україна
https://orcid.org/0009-0003-7674-3636

Короткий опис

Емоційний досвід особистості є невід’ємною складовою людського життя, який визначає особливості поведінки, прийняття рішень і характер міжособистісної взаємодії. У психології він трактується як багатогранний феномен, що поєднує когнітивні, фізіологічні та поведінкові аспекти, а також накопичений протягом життя комплекс емоційних знань, який людина використовує у взаємодії з навколишнім середовищем. Визначено, що розповіді про життєві події є відображенням внутрішнього емоційного стану особистості, а їхній аналіз дозволяє виявити ключові когнітивно-емоційні характеристики мовця. Здійснено порівняльний аналіз мовних маркерів (кількість слів, займенників, прикметників, дієслів, емоційно забарвлених слів тощо) у текстах, що описують позитивні та негативні події життя. Результати дослідження виявили лінгвістичні відмінності у розповідях про негативний та позитивний досвід, які вказують на підвищену когнітивну активність та емоційну залученість у мовленні про негативні події. Акцентовано увагу на практичній значущості отриманих даних для підготовки майбутніх психологів, зокрема у набутті навичок аналізу мовлення, роботі з емоційним досвідом клієнтів та розвитку професійної емпатії. Отримані результати сприятимуть удосконаленню освітнього процесу та підготовки здобувачів до професійної діяльності в галузі психології.

##submission.downloads##

Сторінки

38-52

Опубліковано

квітня 24, 2025

Категорії

Деталі щодо доступних видів видань: PDF

PDF

ISBN-13 (15)

978-617-8360-15-3

Як цитувати

Morhunova, N., Afanasieva, N., Bogdan, Z., Pidbutska, N., & Byelyayeva, N. (2025). Chapter 3. Linguistic analysis of the story about life events as a technology for researching the emotional experience of higher education students. в N. Morhunova, I. Levchenko, & A. Kholodov (ред.), IMPLEMENTATION OF MODERN TECHNOLOGIES IN LANGUAGE LEARNING AS A BASIS FOR THE FORMATION OF COMMUNICATIVE COMPETENCES (с. 38–52). Kharkiv: ПП "ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР". https://doi.org/10.15587/978-617-8360-15-3.ch3