Building the future through STEM education: a catalyst for sustainable development and national revival of Ukraine

Автори

Яна Сичікова, Бердянський державний педагогічний університет; Марина Нестеренко, Бердянський державний педагогічний університет; Ганна Мицик, Бердянський державний педагогічний університет; Крістіна Петрик, Бердянський державний педагогічний університет; Сергій Ковачов, Бердянський державний педагогічний університет

Ключові слова:

цінності, Україна, наука, війна, інновації, вища освіта, інклюзивність, академічний потенціал, безбар’єрність, інтелектуальний капітал, цілі сталого розвитку, сталий розвиток, потрійна спіраль, людиноцентризм, інституційна екосистема

Анотація

В цьому розділі монографії висвітлено роль STEM-освіти в контексті досягнення Цілей сталого розвитку та їх вплив на національне відродження України. Піддано аналізу способи інтеграції STEM-освіти задля сприяння розвʼязанню глобальних викликів. Завдяки ретельно спланованому дослідженню, проведеному серед викладачів та майбутніх вчителів різних спеціальностей Бердянського державного педагогічного університету, в роботі проаналізовано різні погляди опитаних на ключові STEM-навички, необхідні для досягнення ЦСР, та їх практичне застосування в реальних умовах. За результатами дослідження особливу увагу звернено на важливість технологічних навичок та грамотності, критичного та проблемного мислення, креативності, комунікативних здібностей, а також здатність до педагогічних інновацій і міжпредметної інтеграції.

Окрім цього, в розділі монографії закцентовано на визначальній ролі закладів вищої освіти у сприянні сталому розвитку через посилення їх соціальної відповідальності та партнерства з іншими зацікавленими сторонами. Висновки дослідження вказують на необхідність оновлення освітніх програм та методів навчання відповідно до вимог сучасного світу, з метою підготовки майбутніх учителів різних спеціальностей, здатних сприяти розвʼязанню глобальних викликів для досягнення Цілей сталого розвитку. Авторський колектив пропонує стратегічні рекомендації щодо інтеграції STEM-освіти та ЦСР на рівні закладів вищої освіти з метою підготовки висококваліфікованих фахівців, здатних сприяти сталому розвитку суспільства України та світу. Результати дослідження набувають особливої актуальності в контексті триваючої війни в Україні та її післявоєнного відновлення, підкреслюючи необхідність швидких та виважених кроків адаптації освітньої системи до сучасних викликів. Наголошуючи на важливості STEM-освіти для національного відродження та сталого розвитку, наукова робота спонукає до активізації дискусій та практичних дій серед освітян, науковців, органів державної влади та представників бізнесу і промисловості. Вона стає закликом до необхідних змін в освіті, що спрямовані на формування нового покоління фахівців, здатних запропонувати розвʼязання проблем суспільства, поєднавши природничі науки, технології, інженерію та математику, сприяти відновленню України як сильної, незалежної та інноваційної держави.

REDEFINING HIGHER EDUCATION: INNOVATION, INCLUSION, AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT DURING WARTIME
REDEFINING HIGHER EDUCATION: INNOVATION, INCLUSION, AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT DURING WARTIME

##submission.downloads##

Сторінки

116-141

Опубліковано

жовтня 22, 2024

Ліцензія

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Деталі щодо доступних видів видань: PDF

PDF

ISBN-13 (15)

978-617-8360-07-8

Як цитувати

Building the future through STEM education: a catalyst for sustainable development and national revival of Ukraine. (2024). в Н. Цибуляк, Г. Лопатіна, А. Попова, І. Богданов, Я. Сичікова, І. Глазкова, С. Хатунцева, М. Нестеренко, О. Гуренко, Г. Мицик, К. Петрик, С. Ковачов, О. Курило, О. Кривильова, Г. Александрова, М. Богданова, А. Шульженко, & Н. Рула, REDEFINING HIGHER EDUCATION: INNOVATION, INCLUSION, AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT DURING WARTIME (с. 116–141). Kharkiv: ПП "ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР". https://doi.org/10.15587/10.15587/978-617-8360-07-8.ch4