Ukraine's academic potential during the war: understanding influencing factors and preservation strategies

Автори

Наталя Цибуляк, Бердянський державний педагогічний університет; Ганна Лопатіна, Бердянський державний педагогічний університет; Анастасія Попова, Бердянський державний педагогічний університет; Ігор Богданов, Бердянський державний педагогічний університет; Яна Сичікова, Бердянський державний педагогічний університет

Ключові слова:

цінності, Україна, наука, війна, інновації, вища освіта, інклюзивність, академічний потенціал, безбар’єрність, інтелектуальний капітал, цілі сталого розвитку, сталий розвиток, потрійна спіраль, людиноцентризм, інституційна екосистема

Анотація

Ця стаття пропонує комплексний аналіз та стратегічний план омолодження наукового ландшафту України в умовах тривалої повномасштабної війни та її впливу на заклади вищої освіти та академічну спільноту. Розглядаючи взаємовплив соціально-економічних, соціально-психологічних, професійних та особистісних факторів, дослідження висвітлює серйозні виклики, з якими стикається академічний персонал у збереженні та розвитку академічного потенціалу в нових реаліях. Визнаючи збереження та стійкість академічного потенціалу як одну з найважливіших проблем, стаття аргументує за позиціонування освіти, науки, технологій та інновацій у центрі стратегічного відновлення України. Запропонована дорожня карта підкреслює необхідність системних реформ та розвитку стійкої інституційної екосистеми, яка інтегрує людиноцентричні та інфраструктурні стратегії. Детальний аналіз 18 ключових елементів, рівномірно розподілених між людиноцентричними та інфраструктурними категоріями, визначає конкретні дії, необхідні на різних рівнях. Ці заходи мають на меті відповісти на нагальні потреби, водночас закладаючи основу для довгострокової сталості, конкурентоспроможності та інклюзивності української вищої освіти та науки. План підкреслює значення міжнародної підтримки у залученні фінансування, технологій та досвіду для подолання викликів, пов’язаних із війною, та наголошує на критичній потребі забезпечення фізичної безпеки вчених, адаптації інфраструктури до військових умов, а також сприянні інноваційним дослідженням і міжнародній співпраці. Цей стратегічний підхід вимагає активних зусиль для запобігання втрати академічного потенціалу та забезпечення сталого майбутнього України як нації з високим рівнем освітніх послуг та наукових досліджень, яка інтегрована до Європейського Союзу. Завдяки гармонізації з європейськими стандартами та Цілями сталого розвитку, підтримці розвитку високотехнологічних галузей промисловості, необхідних для обороноздатності держави, і використанню моделі «Потрійна спіраль» співпраці між академічними колами, промисловістю та урядом, цей стратегічний план визначає дорожню карту для перезавантаження та розвитку української вищої освіти та науки. Ця дорожня карта спрямована не лише на подолання безпосередніх викликів війни, але й на створення України як вільної, незалежної та самодостатньої держави з енергійною та глобально конкурентоспроможною академічною спільнотою.

REDEFINING HIGHER EDUCATION: INNOVATION, INCLUSION, AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT DURING WARTIME
REDEFINING HIGHER EDUCATION: INNOVATION, INCLUSION, AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT DURING WARTIME

##submission.downloads##

Сторінки

5-43

Опубліковано

жовтня 22, 2024

Ліцензія

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Деталі щодо доступних видів видань: PDF

PDF

ISBN-13 (15)

978-617-8360-07-8

Як цитувати

Ukraine’s academic potential during the war: understanding influencing factors and preservation strategies. (2024). в Н. Цибуляк, Г. Лопатіна, А. Попова, І. Богданов, Я. Сичікова, І. Глазкова, С. Хатунцева, М. Нестеренко, О. Гуренко, Г. Мицик, К. Петрик, С. Ковачов, О. Курило, О. Кривильова, Г. Александрова, М. Богданова, А. Шульженко, & Н. Рула, REDEFINING HIGHER EDUCATION: INNOVATION, INCLUSION, AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT DURING WARTIME (с. 5–43). Kharkiv: ПП "ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР". https://doi.org/10.15587/10.15587/978-617-8360-07-8.ch1