Chapter 3. Development of personal and professional qualities of the future teacher under the conditions of update of the information culture of society

Автори

Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian State Pedagogical University, Україна
https://orcid.org/0000-0003-0484-529X
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Україна
https://orcid.org/0000-0003-4453-9887
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Україна
https://orcid.org/0000-0002-7241-6692
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Україна
https://orcid.org/0000-0002-4379-2306
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Україна
https://orcid.org/0000-0001-6655-678X
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Україна
https://orcid.org/0000-0002-6919-534X

Короткий опис

Сучасне суспільство потребує громадян, які є творцями власного життя та сприяють інноваціям і розвитку суспільства. Проблема розвитку особистісних і професійних якостей майбутнього вчителя в умовах оновлення інформаційної культури суспільства потребує особливої уваги, зокрема, пошуку шляхів оптимізації соціального становлення молодих фахівців, формування їх соціальної зрілості як передумови виходу особистості на шлях успішного самоствердження та взаємодії із соціальним середовищем.

Однією з найактуальніших тенденцій розвитку сучасного суспільства є інформатизація соціальної реальності. Вплив інформаційно-комунікаційних технологій на суспільство є широким і багатогранним, особливо в економіці, культурі та освіті. Сьогодні інформація стала провідним фактором соціально-економічного, політико-правового та духовно-культурного розвитку сучасного суспільства. Інформаційно-комунікаційні технології все більше впливають на різні сфери життя, науку та освіту. Закономірно, що в умовах якісно нових перетворень у суспільному житті, викликаних процесом інформатизації, актуалізувалося питання про особливості інтеграції особистості в соціальну систему.

В умовах впровадження інформатизації в усі сфери життя і діяльності людини та під їх безпосереднім впливом у неї формується комплекс потреб, який відповідає розвитку інформаційного суспільства: у самореалізації через використання інформаційно-комунікаційних технологій у всіх аспектах свого існування; у саморозвитку в умовах становлення інформаційного суспільства; у постійному оновленні та безперервному вдосконаленні професійних здібностей. Реалізація цих потреб є однією з фундаментальних умов формування соціальної зрілості особистості.

Як окремий критерій соціальної зрілості майбутнього вчителя виокремлено здатність до інформаційного саморозвитку. Зміст здатності до інформаційного саморозвитку розкривається через такі показники: потреба в постійному оновленні знань; професійна мобільність та адаптивність в інформаційному суспільстві; відповідальність при роботі з технічними засобами; ставлення до інформації, об'єктів і явищ в інформаційному середовищі; критичне ставлення до споживання інформації; самооцінка та рефлексія на рівні інформаційних контактів.

##submission.downloads##

Сторінки

52-79

Опубліковано

грудня 30, 2024

Деталі щодо доступних видів видань: PDF

PDF

ISBN-13 (15)

978-617-8360-06-1

Як цитувати

Галета, Я., Філоненко, О., Рацул, О., Рацул, А., Стрітьєвич, Т., & Саркісян, Т. (2024). Chapter 3. Development of personal and professional qualities of the future teacher under the conditions of update of the information culture of society. в С. Толочко (ред.), TRANSFORMATION OF EDUCATION: MODERN CHALLENGES (с. 52–79). Kharkiv: ПП "ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР". https://doi.org/10.15587/978-617-8360-06-1.ch3