Application of project technologies during the formation of the environmental competence of high school students to overcome the environmental consequences of the war

Автори

Інститут проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, Україна
https://orcid.org/0000-0002-9262-2311
Інститут проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, Україна
https://orcid.org/0000-0002-3489-4669
Сумський державний педагогічний інститут імені А.С. Макаренка, Україна
https://orcid.org/0000-0002-9741-7157
Житомирський державний педагогічний університет, Україна
https://orcid.org/0000-0003-0803-9850
Університет Григорія Сковороди в Переяславі, Україна
https://orcid.org/0000-0001-6407-332X
Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, Україна
https://orcid.org/0000-0002-1871-8497

Ключові слова:

Екологічна компетентність, учні старших класів, екологічні проблеми, ліквідація екологічних наслідків війни, освітні проекти, проектно-дослідницька діяльність

Короткий опис

Розділ присвячується вивченню особливостей, змісту, форм і методів формування екологічної компетентності учнів старших класів засобами проєктно-дослідницької діяльності. Проаналізовано стан розроблення проблеми формування в учнів старших класів екологічної компетентності засобами проєктно-дослідницької діяльності в контексті їхнього безперервного розвитку; уточнено сутність і структуру понять «екологічна компетентність учнів старших класів», «формування в учнів старших класів екологічної компетентності в контексті подолання екологічних наслідків війни», «навчальний проєкт», «проєктно-дослідницька діяльність», «процес творення». Створено науково-методичне і навчальне забезпечення інноваційних методів формування екологічної компетентності учнів старших класів засобами проєктно-дослідницької діяльності. Розділ присвячений вивченню та репрезентації проєктної діяльності старшокласників в умовах подолання екологічних наслідків війни через розроблений алгоритм дій: аналіз екологічної ситуації конкретного регіону; визначення цілей здійснення проєктної діяльності; розроблення стратегії реалізації проєктної діяльності; формування команди виконавців проєкту; залучення ресурсів для реалізації проекту; виконання робіт з подолання екологічних наслідків війни; моніторинг та оцінка результатів проєктної діяльності; звітність перед громадою та поширення досвіду успішної проєктної діяльності; процес контролю за здійсненням проєктної діяльності; процес корекції результатів здійснення проєктної діяльності. Означений матеріал надає можливість використання педагогами під час освітнього процесу та є зразком для створення власних екологічних проєктів.

Посилання

Bekh, I. (2009). 100 kliuchiv vykhovnoho uspikhu. Kyiv: Shkilnyi svit, 21–23, 152.

Vovk, N., Viktorenko, I., Fed, I. (2021). Implementation of the project learning technology in the system of extracurricular education. Professionalism of the Teacher: Theoretical and Methodological Aspects, 16, 109–121. https://doi.org/10.31865/2414-9292.16.2021.246368

Voytovych, О., Voytovych, І., Biletskyi, V. (2022). Training of future teachers for the use of project technology in the educational process. Human Studies. Series of Pedagogy, 46, 18–23. https://doi.org/10.24919/2413-2039.13/46.2

Derzhavnyi standart bazovoi serednoi osvity (2020). Zatverdzhenyi postanovoiu Kabinetu Ministriv Ukrainy No. 898. 30.09.2020. Available at: http://school19.zp.ua/wp-content/uploads/2020/10/derzhstandart-converted.pdf

Elkin, М. (2020). Project-based learning in professional training of New Ukrainian school teachers. Pedagogy of creative personality formation in higher and general academic schools, 1 (68), 249–252. https://doi.org/10.32840/1992-5786.2020.68-1.51

Kremen, V. I. (2021). Entsyklopediia osvity. Kyiv: Yurinkom Inter, 1142.

Ilina, O. (2021). Use of project learning technology in the New Ukrainian school. Acta Paedagogiсa Volynienses, 3, 63–68. https://doi.org/10.32782/apv/2021.3.10

Kobernyk, O. M., Yashchuk, S. M. (2006). Project technology in the innovative system teacher activities. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 15, 84–93. https://doi.org/10.31812/educdim.5841

Konovalchuk, I. I. (2017). Proektni tekhnolohii zdiisnennia innovatsiinoi osvitnoi diialnosti. Problemy osvity, 87, 133–139.

Kravchenko, I. (2020). Proiektna tekhnolohiia u pidhotovtsi maibutnoho vykladacha. Higher Education of Ukraine, 4, 61–66. https://doi.org/10.31392/NPU-VOU.2020.4(79).08

Lymar, Yu. M., Aleksiienko, N. S. (2018). Proektna tekhnolohiia yak zasib pidvyshchennia efektyvnosti fakhovoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly. Young Scientist, 2.1 (54.1), 78–81. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2018_2.1_23

Luzan, L. (2018). The Role Of Project Technologies In Teacher Professional Development. Adaptive Management: Theory and Practice. Series Pedagogics, 5 (9). Available at: https://amtp.org.ua/index.php/journal/article/view/51

Romanov, L. A. (Ed.) (2019). Proektni tekhnolohii navchannia uchniv profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladiv. Zhytomyr: "Polissia", 126.

Romanova, H. M. (2012). Pidhotovka vykladachiv vyshchykh ekonomichnykh navchalnykh zakladiv do proektuvannia navchalnykh tekhnolohii yak naukova ta praktychna problema. Humanitarnyi visnyk DVNZ "Pereiaslav-Khmelnytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni Hryhoriia Skovorody", 27 (41), 464–473.

Skrypnyk, S. (2021). Scientific and methodological principles of using the project method at teaching "Biology and ecology" in senior high school and "Basics of health" in secondary school. Psychological and Pedagogical Problems of Modern School, 2 (6), 161–169. https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(6).2021.248148

Siaska, I. (2022). Application of project technologies in the training of modern teachers for work in the conditions of the New Ukrainian School. Current Issues of the Humanities, 2 (53), 304–310. https://doi.org/10.24919/2308-4863/53-2-45

Kulalaieva, N. V. (Ed.) (2019). Teoriia i praktyka proektnoho navchannia u profesiino-tekhnichnykh navchalnykh zakladakh. Zhytomyr: "Polissia", 208.

Tolochko, S. V. (2020). Teacher-innovator as an organizer of educational activity in the conditions of student-centered teaching. Academic notes. Series: Pedagogical Sciences, 189, 79–84. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2020-1-189-79-84

Tolochko, S. V. (2021). Innovatsiini tekhnolohii navchannia. Kyiv: NAU, 140.

Tolochko, S. (2023). Innovative technologies of formation of education applicants' competence: from gamification to project activity. Bulletin of Science and Education, 4 (10), 710–725. https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-4(10)-710-725

Topuzov, M. O. (2017). Projecting informational and educational environment of the educational establishments in the modern society. Ukrainian Educational Journal, 1, 26–36.

Fesenko, T. H. (2012). Upravlinnia proektamy: teoriia ta praktyka vykonannia proektnykh dii. Kharkiv: KhNAMH, 181.

Khyshchenko, O. O. (2017). Dotsilnist zastosuvannia proektno-tekhnolohichnoi diialnosti na urokakh tekhnolohii u starshii shkoli. Young Scientist, 5 (45), 439–442.

Chaikovska, A. (2017). Project technologies as an efficient tool of ecological culture development of students. The Scientific Issues of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. Series: Pedagogy, 3, 106–113. https://doi.org/10.25128/2415-3605.17.3.14

Shatska, Z. Ya. (2015). Implementation of project technologies in universities: advantages and disadvantages. VISNYK KNUTD spetsvypusk. Seriia "Ekonomichni nauky", 374–383. Available at: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/808

Shevchenko, O. V. (2021). Proektna tekhnolohiia yak zasib formuvannia ekolohichnoi kompetentnosti uchniv starshoi shkoly v navchanni khimii. Suchasni metody navchannia u protsesi vykladannia biolohii. Seriia: Biolohichni nauky. Kyiv: NENTs, 70–79.

Iurchyk, O. V. (2015). Vprovadzhennia proektnoi tekhnolohii v navchalnyi protses. Khmelnytskyi: NVO No. 5 im. S. Yefremova, 88.

##submission.downloads##

Сторінки

3-25

Опубліковано

грудня 30, 2024

Ліцензія

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Деталі щодо доступних видів видань: PDF

PDF

ISBN-13 (15)

978-617-8360-06-1

Як цитувати

Толочко, С., Бордюг, Н., Міронець, Л., Алпатова, О., Довгопола, Л., & Мегем, О. (2024). Application of project technologies during the formation of the environmental competence of high school students to overcome the environmental consequences of the war. в С. Толочко (ред.), TRANSFORMATION OF EDUCATION: MODERN CHALLENGES (с. 3–25). Kharkiv: ПП "ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР". https://doi.org/10.15587/978-617-8360-06-1.ch1