Culturation of personality is a key trend of higher cultural and artistic education

Автори

Василь Шейко
Харківська державна академія культури
https://orcid.org/0000-0002-3532-7439
Наталя Кушнаренко
Харківська державна академія культури
https://orcid.org/0000-0003-1168-0446

Ключові слова:

історія кіноосвіти, культура, український кінематограф, українська культура, жанри воєнного кіно, культурологія, театральні школи, мистецтвознавство, Харківська державна академія культури, культурація, Харків, комунікативна культура, Україна, культурологічно-мистецька освіта, менеджмент культури, культурні практики, анімаційний підхід, соціальні медіа-платформи, візуальна культурологія, сходознавство, арт-орієнталістика, юдаїка, японізм, орієнталізм, історія кіно, історія кіноосвіти, український кінематограф, жанри воєнного кіно, театральні школи, Харківська державна академія культури, Харків, Україна

Анотація

Метою дослідження є розкриття сутності культурації, інкультурації й акультурації як ключовіих трендів формування культури особистості сучасної молоді в системі ступеневої культурологічно-мистецької освіти України.

Методологічним інструментарієм дослідження сутності усіх проявів культурації є культурологічний, комунікативний, компаративний, соціологічний підходи, комплексне застосування яких дало змогу розкрити сутність явища культурації в усіх його зв’язках та взаємозалежностях. На основі проведеного соціологічного дослідження з’ясовано якісні характеристики, які сучасні здобувачі вищої культурологічно-мистецької освіти пов’язують з концептом «культурна людина».

Розглянуто сутність культурації як ключового тренда підвищення якості вищої культурологічно-мистецької освіти. Подано власну трьохрівневу модель культурації у сучасній вищій школі. Наголошено на системному характері культурації, яка сприяє особистісному, соціальному і професійному усвідомленню індивідом особливостей власної та інших культур.

Виділено три види культурації: загальну, базову і професійну. Обґрунтовано специфіку їхньої реалізації на кожному рівні вищої культурологічно-мистецької освіти. Доведено тісний зв’язок культурації з рівнем комунікативної культури особистості.

Окреслено й охарактеризовано основні напрями системної організації процесів культурації, інкультурації, акультурації та соціалізації для формування культури сучасної молоді в освітньо-науковій, мистецькій та виховній діяльності сучасного ЗВО.

Наукова актуальність полягає у методологічному забезпеченні подальших досліджень впливу культурації на особистість, науковому обґрунтуванні необхідності запровадження трьохрівневої моделі культурації в сучасній вищій школі, доведенні прямої залежності ефективності процесу культурації від рівня комунікативної культури особистості.

Практичне значення полягає у можливості застосування пропонованої моделі культурації в системі вищої культурологічно-мистецької освіти України.


CULTURE AND ART IN MODERN SCIENTIFIC DISCOURSE

##submission.downloads##

Сторінки

4-38

Опубліковано

листопада 29, 2023

Категорії

Ліцензія

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Деталі щодо доступних видів видань: PDF

PDF

ISBN-13 (15)

978-617-7319-95-4

Як цитувати

Шейко, В., & Кушнаренко, Н. (2023). Culturation of personality is a key trend of higher cultural and artistic education. в CULTURE AND ART IN MODERN SCIENTIFIC DISCOURSE (с. 4–38). Kharkiv: ПП "ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР". https://doi.org/10.15587/978-617-7319-95-4.ch1