Coordination of material and information flows in intercity logistics systems

Автори

Мирослав Оліскевич, Львівський Національний університет природокористування; Віктор Данчук, Національний транспортний університет; Роман Пельо, Національний університет «Львівська політехніка»; Сергій Нікіпчук, Національний університет «Львівська політехніка»; Василь Бритковський, Національний університет «Львівська політехніка»; Олег Сороківський, Національний університет «Львівська політехніка»

Ключові слова:

гуманітарні ланцюги поставки, евакуація населення, інтермодальні перевезення, інформаційна системи управління безпекою руху, міжнародні транспортні перевезення, митне обслуговування, логістичні ризики, інформаційні технології, контейнерні перевезення, принцип безперервності, дискретні потоки, джерела повідомлень, стабілізація, логістична система, логістичний ланцюжок затримки потоків, екoлoгістична система, прoєкт, життєвий цикл, грoшoві пoтoки, дискoнтoваний стрoк oкупнoсті, невизначеність, управління взаємодією, підприємство, партнери, споживачі, економіко-математичні моделі, інформаційна взаємодія

Анотація

Розглянуто проблему ефективності використання автомобільного транспорту в логістичних системах. Перевізники залучають додаткові автотранспортні засоби відповідно до збільшення вантажообігу, а саме на міжміських маршрутах. Тенденція зростання обсягів перевезень та відстані перевезення вантажів зберігається протягом останніх років, незважаючи на кризові періоди в економіці країн Європейського Союзу. Однак збільшення кількості транспортних засобів автопарків супроводжується збільшенням часу їх простою та затримок у доставці вантажів. Це явище пояснюється відсутністю необхідної координації матеріальних потоків на транспортній мережі. Ми розглянули два типи матеріальних потоків, а саме вантажні та автомобільні потоки. Обидва типи потоків є дискретними за своєю природою. Для того, щоб представити взаємодію матеріальних потоків в логістичній системі, використовується термін елементарна логістична операція, яка є найменшим постійним елементом логістичного ланцюга. Незважаючи на велику різноманітність процесів, що відбуваються в логістичних системах, кількість типових елементарних логістичних операцій обмежена і досить мала. Для числової характеристики матеріальних потоків використовуються такі параметри, як такт, фронт, розмір групи матеріальних елементів, середня інтенсивність потоку. На основі відомих залежностей між цими параметрами та з урахуванням зв'язків елементарних логістичних операцій побудовано структурну модель логістичних ланцюгів. Враховано, що інформаційні повідомлення в логістичній системі виникають при зміні матеріальних потоків. Досліджено вплив зміни інтенсивності вантажопотоків у логістичних ланцюгах та визначено більшість джерел інформаційних повідомлень у просторі та часі. Доведено, що використання об'єктивно необхідного обсягу інформації з необхідним випередженням дозволяє звести до мінімуму динамічні та статичні затримки вантажопотоків. У зв'язку з тим, що в логістичних ланцюгах зміни інтенсивності матеріальних потоків відбуваються стохастично, розроблено доцільність оцінки стійкості заданої логістичної системи до зовнішніх збурень. Досліджено вплив інформаційного забезпечення екіпажів вантажівок, що виконують транспортні завдання на автомобільних сполученнях. Розроблено схему інформаційного забезпечення на умовах доставки вантажу з необхідністю своєчасного прибуття автомобіля до пункту розвантаження.


LOGISTICS SYSTEMS: TECHNOLOGICAL AND ECONOMIC ASPECTS OF EFFICIENCY

##submission.downloads##

Сторінки

75–107

Опубліковано

грудня 31, 2022

Ліцензія

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Деталі щодо доступних видів видань: PDF

PDF

ISBN-13 (15)

978-617-7319-66-4

Як цитувати

Оліскевич, М., Данчук, В., Пельо, Р., Нікіпчук, С., Бритковський, В., & Сороківський, О. (2022). Coordination of material and information flows in intercity logistics systems. в LOGISTICS SYSTEMS: TECHNOLOGICAL AND ECONOMIC ASPECTS OF EFFICIENCY (с. 75–107). Kharkiv: ПП "ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР". https://doi.org/10.15587/978-617-7319-66-4.ch3