The use of cluster analysis tools in substantiating managerial decisions for the formation of local strategies for the development of tourism services markets

Автори

Ганна Горіна
Донецький національний університет економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського
https://orcid.org/0000-0003-0900-0640
Галина Богатирьова
Донецький національний університет економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського
https://orcid.org/0000-0003-3790-4735
Ольга Ніколайчук
Донецький національний університет економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського
https://orcid.org/0000-0002-7197-4713
Світлана Ревуцька
Донецький національний університет економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського
https://orcid.org/0000-0002-8969-1295

Анотація

Обґрунтовано необхідність врахування просторової поляризації як об’єктивної умови адоптації управлінських рішень щодо управління розвитком локальними ринками туристичних послуг. Здійснено кластерізацію регіональних ринків туристичних послуг України за показниками функціонування суб’єктів туристичної діяльності (кількість туроператорів та турагентів, кількість туристичних пакетів, реалізованих туроператорами та турагентами, вартість туристичних пакетів, реалізованих туроператорами та турагентами, кількість туристів, обслугованих туроператорами та турагентами, кількість колективних засобів розміщування, кількість осіб, що перебували у колективних засобах розміщування.). Проведені розрахунки дозволили виокремити 6 кластерів локальних ринків туристичних послуг України, які утворюються при пороговій відстані у 2, а саме: кластер 1 – м. Київ,; кластер 2 – Одеська та Запорізька області; кластер 3 – Львівська, Дніпропетровська та Київська області; кластер 4 – Харківська, Івано-Франківська, Миколаївська, Херсонська та Донецька області; кластер 5 – Полтавська, Черкаська, Закарпатська, Хмельницька та Волинська області; кластер 6 – Чернівецька, Тернопільська, Луганська, Чернігівська, Кіровоградська, Житомирська, Сумська, Рівненська та Вінницька області.

Розроблено модель аутентичного управління розвитком ринку туристичних послуг України в якій передбачається використання специфічних блоків управлінських рішень аутентичного управління та врахування автентичності культурно-історичних ресурсів локальних ринків туристичних послуг, асиметричності інфраструктурного та соціально-економічного розвитку ринків, просторової поляризації розміщення природно-кліматичних та рекреаційних факторів розвитку місцевих туристичних ринків, що дозволяє формувати конкурентні переваги за рахунок використання специфічних туристичних детермінант локальних туристичних ринків.


ECONOMETRIC MODELING OF MANAGERIAL DECISIONS AT THE MACRO AND MICRO LEVELS

##submission.downloads##

Сторінки

106-131

Опубліковано

листопада 5, 2021

Ліцензія

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Деталі щодо доступних видів видань: PDF

PDF

ISBN-13 (15)

978-617-7319-37-4

Як цитувати

The use of cluster analysis tools in substantiating managerial decisions for the formation of local strategies for the development of tourism services markets. (2021). в О. Чернега, Ю. Яковенко, А. Чепурнова, О. Макєєва, О. Нєізвєстна, Н. Іванова, В. Коверза, В. Котковський, Є. Тригубченко, Т. Кожухова, Ю. Бочарова, Л. Шевченко, В. Барабанова, В. Янковський, Ю. Лижник, Ю. Воробйова, В. Кошель, Г. Горіна, Г. Богатирьова, О. Ніколайчук, С. Ревуцька, Н. Приймак, Р. Никифоров, О. Романуха, К. Хаврова, Н. Лохман, М. Кольчук, О. Кравцов, & Є. Клєвцов, ECONOMETRIC MODELING OF MANAGERIAL DECISIONS AT THE MACRO AND MICRO LEVELS (с. 106–131). Kharkiv: ПП "ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР". https://doi.org/10.15587/978-617-7319-37-4.ch6