The use of cluster analysis tools in substantiating managerial decisions for the formation of local strategies for the development of tourism services markets
Ключові слова:
Managerial decision, personnel innovation potential, managerial decision making model, strategic management, managerial decision making mechanism, cognitive model, crisis, strategic process concept, macroeconomic imbalances, strategic decision, problem, strategic change, econometric approach, SWOT analysis, data-driven decision-making, Potential square, Highest Paid Person's Opinion, competitiveness, data-driven decision making capability, efficiency, nformation and analytical support of managerial decisions, regression model, econometrics, canonical analysis, taxonomic analysis, cluster analysis, tree of opportunities, migration policy, economic security, innovative development, living standards of the population, innovation infrastructure, development management, local development strategies, regional tourism markets services, tourism, hotel and restaurant industryАнотація
Обґрунтовано необхідність врахування просторової поляризації як об’єктивної умови адоптації управлінських рішень щодо управління розвитком локальними ринками туристичних послуг. Здійснено кластерізацію регіональних ринків туристичних послуг України за показниками функціонування суб’єктів туристичної діяльності (кількість туроператорів та турагентів, кількість туристичних пакетів, реалізованих туроператорами та турагентами, вартість туристичних пакетів, реалізованих туроператорами та турагентами, кількість туристів, обслугованих туроператорами та турагентами, кількість колективних засобів розміщування, кількість осіб, що перебували у колективних засобах розміщування.). Проведені розрахунки дозволили виокремити 6 кластерів локальних ринків туристичних послуг України, які утворюються при пороговій відстані у 2, а саме: кластер 1 – м. Київ,; кластер 2 – Одеська та Запорізька області; кластер 3 – Львівська, Дніпропетровська та Київська області; кластер 4 – Харківська, Івано-Франківська, Миколаївська, Херсонська та Донецька області; кластер 5 – Полтавська, Черкаська, Закарпатська, Хмельницька та Волинська області; кластер 6 – Чернівецька, Тернопільська, Луганська, Чернігівська, Кіровоградська, Житомирська, Сумська, Рівненська та Вінницька області.
Розроблено модель аутентичного управління розвитком ринку туристичних послуг України в якій передбачається використання специфічних блоків управлінських рішень аутентичного управління та врахування автентичності культурно-історичних ресурсів локальних ринків туристичних послуг, асиметричності інфраструктурного та соціально-економічного розвитку ринків, просторової поляризації розміщення природно-кліматичних та рекреаційних факторів розвитку місцевих туристичних ринків, що дозволяє формувати конкурентні переваги за рахунок використання специфічних туристичних детермінант локальних туристичних ринків.

ECONOMETRIC MODELING OF MANAGERIAL DECISIONS AT THE MACRO AND MICRO LEVELS
##submission.downloads##
Сторінки
Опубліковано
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.