Advancing intercultural communicative competence in future specialists in IT and Computer Science: development and implementation of the 'Navigating Cultural Diversity' course project

Автори

Olena Nagachevska, Lviv Polytechnic National University; Veronika Dmytruk, Lviv Polytechnic National University; Mariia Voloshyn, Lviv Polytechnic National University; Lesia Myklash, Lviv Polytechnic National University; Olena Fuchyla, Lviv Polytechnic National University; Halyna Kolesnyk, Lviv Polytechnic National University

Анотація

У цьому розділі розглядається критична важливість розвитку міжкультурної комунікативної компетентності (МКК) у майбутніх фахівців з інформаційних технологій та комп'ютерних наук у зв'язку з викликами, що постають у зв'язку зі зростаючою глобалізацією та інтеграцією України в європейський економічний і культурний ландшафт. Міжкультурна комунікативна компетентність розглядається як динамічна взаємодія знань, навичок, ставлень і моделей поведінки, які забезпечують ефективне, шанобливе спілкування та співпрацю в різних культурних середовищах. Вона є фундаментальною передумовою для професіоналів, які працюють у міжнародних командах, орієнтуються в крос-культурному бізнес-середовищі та роблять свій внесок у глобальну цифрову економіку.

Актуальність ICC для українських студентів, особливо технічних спеціальностей, підкреслюється контекстом інтеграції України до Європейського Союзу та вимогами мультикультурного робочого середовища. Комплексний аналіз потреб, проведений серед 136 студентів першого та другого курсів Національного університету «Львівська політехніка», виявив значні прогалини в їхній впевненості та підготовленості до міжкультурної комунікації, тим самим підкресливши необхідність цілеспрямованих освітніх втручань.

У відповідь на ці висновки було розроблено курс «Навігація в культурному розмаїтті: Ефективна ділова комунікація в європейському економічному просторі» був розроблений для заповнення цих конкретних прогалин. Ця інноваційна програма поєднує теоретичні основи з практичним застосуванням, спрямована на підвищення культурної обізнаності студентів, розвиток багатомовних здібностей та навичок міжкультурної комунікації. Навчальна програма включає лекції, воркшопи, освітні квести та круглі столи з використанням інтерактивних та експериментальних методик навчання. Практичні компоненти, такі як аналіз конкретних ситуацій, рольові ігри та симуляції, допомагають студентам ефективно управляти реальними мультикультурними сценаріями.

Попередні результати свідчать про помітне покращення культурної чутливості, адаптивності та впевненості студентів у професійній міжкультурній комунікації. Долаючи розрив між технічними знаннями і міжкультурною компетентністю, курс надає студентам необхідні інструменти для успішної роботи в міжнародних командах і спільних проєктах.

Наприкінці цього розділу наголошується на необхідності включення МКК до навчальних програм вищої освіти, особливо для технічних дисциплін, таких як інформаційні технології та комп'ютерні науки. Вона закликає до постійного вдосконалення і ширшого впровадження таких курсів, щоб вони відповідали вимогам глобальної економіки, що постійно змінюються.

IN PRESS. PROFESSIONAL EDUCATION AND PERSONNEL TRAINING
IN PRESS. PROFESSIONAL EDUCATION AND PERSONNEL TRAINING

Опубліковано

квітня 30, 2025

Ліцензія

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Як цитувати

Nagachevska, O., Dmytruk, V., Voloshyn, M., Myklash, L., Fuchyla, O., & Kolesnyk, H. (2025). Advancing intercultural communicative competence in future specialists in IT and Computer Science: development and implementation of the 'Navigating Cultural Diversity' course project. в IN PRESS. PROFESSIONAL EDUCATION AND PERSONNEL TRAINING. Kharkiv: ПП "ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР". вилучено із https://monograph.com.ua/catalog/chapter/830/3398