Linguistic analysis of the story about life events as a technology for researching the emotional experience of higher education students

Автори

Nadiia Morhunova, Kharkiv National Automobile and Highway University; Natalia Afanasieva, Simon Kuznets Kharkiv National University of Economics; Zhanna Bogdan, Simon Kuznets Kharkiv National University of Economics; Nina Pidbutska, National Technical University «Kharkiv Polytechnic Institute»; Natalia Byelyayeva, Simon Kuznets Kharkiv National University of Economics

Ключові слова:

Освітні технології, формування іншомовної комунікативної компетентності, інформаційно-комунікативні технології, іноземна мова, українська мова (за професійним спрямуванням), українська мова як іноземна, міжособистісна взаємодія, професійна культура, термінознавство, проективно-рекурсивна технологія

Анотація

Емоційний досвід особистості є невід’ємною складовою людського життя, який визначає особливості поведінки, прийняття рішень і характер міжособистісної взаємодії. У психології він трактується як багатогранний феномен, що поєднує когнітивні, фізіологічні та поведінкові аспекти, а також накопичений протягом життя комплекс емоційних знань, який людина використовує у взаємодії з навколишнім середовищем. Визначено, що розповіді про життєві події є відображенням внутрішнього емоційного стану особистості, а їхній аналіз дозволяє виявити ключові когнітивно-емоційні характеристики мовця. Здійснено порівняльний аналіз мовних маркерів (кількість слів, займенників, прикметників, дієслів, емоційно забарвлених слів тощо) у текстах, що описують позитивні та негативні події життя. Результати дослідження виявили лінгвістичні відмінності у розповідях про негативний та позитивний досвід, які вказують на підвищену когнітивну активність та емоційну залученість у мовленні про негативні події. Акцентовано увагу на практичній значущості отриманих даних для підготовки майбутніх психологів, зокрема у набутті навичок аналізу мовлення, роботі з емоційним досвідом клієнтів та розвитку професійної емпатії. Отримані результати сприятимуть удосконаленню освітнього процесу та підготовки здобувачів до професійної діяльності в галузі психології.


IMPLEMENTATION OF MODERN TECHNOLOGIES IN LANGUAGE LEARNING AS A BASIS FOR THE FORMATION OF COMMUNICATIVE COMPETENCES

##submission.downloads##

Сторінки

38-52

Опубліковано

квітня 24, 2025

Категорії

Ліцензія

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Деталі щодо доступних видів видань: PDF

PDF

ISBN-13 (15)

978-617-8360-15-3

Як цитувати

Afanasieva, N., Bogdan, Z., Pidbutska, N., & Byelyayeva, N. (2025). Linguistic analysis of the story about life events as a technology for researching the emotional experience of higher education students. в N. Morhunova, I. Levchenko, & A. Kholodov (ред.), IMPLEMENTATION OF MODERN TECHNOLOGIES IN LANGUAGE LEARNING AS A BASIS FOR THE FORMATION OF COMMUNICATIVE COMPETENCES (с. 38–52). Kharkiv: ПП "ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР". https://doi.org/10.15587/978-617-8360-15-3.ch3