Methodological approach to two-component assessment of sustainability in organizations and organizational networks and strategic-oriented management of their development

Автори

Tetiana Vorkut
National Transport University
https://orcid.org/0000-0003-0354-476X
Lyudmila Volynets
National Transport University
https://orcid.org/0000-0002-5064-2349
Iryna Gorobinska
National Transport University
https://orcid.org/0000-0001-9670-7198
Yurii Lushchai
National Transport University
https://orcid.org/0000-0002-7632-7400

Ключові слова:

Ризик-менеджмент, логістика, релокація підприємств, транспортна інфраструктура, сталий розвиток, антикризове управління, воєнні загрози, інвестиційна достатність, оптимізація постачання, регіональний розвиток, організація , логістичний провайдер

Анотація

Об’єктом дослідження є оцінювання фінансової стійкості та готовності логістичної діяльності в організаціях до розвитку. Запропонований двокомпонентний методичний підхід дає можливість оптимізувати оцінку готовності організацій до розвитку на основі визначення достатнього рівня інвестицій, з одного боку, та збалансованого рівня витратності діяльності, з іншого. Так, для першої компоненти запропоновано застосовувати інтегральний індикатор інвестиційної достатності, методика розрахунку якого ґрунтується на комбінуванні залежностей між обсягами капітальних інвестицій та інших ресурсних параметрів діяльності підприємств (амортизаційні відрахування, довгостроковий позичковий капітал, необоротні активи, власний капітал та ін.). Друга компонента відображає співвідношення матеріальних та інших операційних витрат з сукупними доходами логістичної діяльності в організаціях.

Дослідження здійснювалось на прикладі автотранспортних підприємств. Проведено апробацію запропонованого методичного підходу, яка показала низьку ресурсну спроможність підприємств. Динаміка інтегрального індикатора інвестиційної достатності засвідчила, що в цілому для підприємств, які займаються автомобільними вантажними перевезеннями, його рівень значно нижчий, ніж нормативне значення, яке дорівнює 3. Його значення в середньому коливалось на рівні 1,2–1,7, тобто він перебував в діапазоні відсутності або ж обмеженості ресурсів для економічного розвитку. Це свідчить про домінування серед автотранспортних підприємств стратегій виживання, а не розвитку, та слабку державну політику, що не стимулює до інвестиційної активності в легальному прозорому середовищі.

Отримані результати можуть використовуватися як на рівні окремих організацій логістичної діяльності і організаційних мереж, так і для агрегованої оцінки в цілому по галузі. Додатковою перевагою розробленого двокомпонентного методичного підходу оцінки стану та готовності підприємства до розвитку є можливість застосування різних складових для кожного компоненту, диференціювання їх вагомості в інтегральній оцінці, можливість коригування цільових діапазонів.

У результаті дослідження було виділено кілька можливих стратегій управління розвитком логістичної діяльності в організаціях, таких як стратегія управління резервами, стратегія диверсифікації активів, стратегія реінвестування прибутку, стратегія оптимізації пасивів і зобов'язань, стратегія ризик-орієнтованого управління ліквідністю та стратегія активного управління ліквідністю.


STRATEGIC-ORIENTED MANAGEMENT OF THE TRANSPORT INDUSTRY: LOGISTICS APPROACHES, INNOVATIVE SOLUTIONS AND MANAGEMENT MODELS

##submission.downloads##

Сторінки

8-29

Опубліковано

березня 31, 2025

Ліцензія

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Деталі щодо доступних видів видань: PDF

PDF

ISBN-13 (15)

978-617-8360-14-6

Як цитувати

Vorkut, T., Volynets, L., Gorobinska, I., & Lushchai, Y. (2025). Methodological approach to two-component assessment of sustainability in organizations and organizational networks and strategic-oriented management of their development. в I. Levchenko & I. Dmytriiev (ред.), STRATEGIC-ORIENTED MANAGEMENT OF THE TRANSPORT INDUSTRY: LOGISTICS APPROACHES, INNOVATIVE SOLUTIONS AND MANAGEMENT MODELS (с. 8–29). Kharkiv: ПП "ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР". https://doi.org/10.15587/978-617-8360-14-6.ch2