Inclusiveness in higher education of Ukraine: perception of culture, policies and practices

Автори

Наталя Цибуляк, Бердянський державний педагогічний університет; Ганна Лопатіна, Бердянський державний педагогічний університет; Анастасія Попова, Бердянський державний педагогічний університет; Яна Сичікова, Бердянський державний педагогічний університет; Ольга Гуренко, Бердянський державний педагогічний університет

Ключові слова:

цінності, Україна, наука, війна, інновації, вища освіта, інклюзивність, академічний потенціал, безбар’єрність, інтелектуальний капітал, цілі сталого розвитку, сталий розвиток, потрійна спіраль, людиноцентризм, інституційна екосистема

Анотація

Цей розділ досліджує сприйняття інклюзивності у закладах вищої освіти України, аналізуючи культуру, політики та практики, які спрямовані на створення більш відкритого та різноманітного освітнього середовища. В контексті глобальних зусиль щодо просування сталого розвитку та досягнення його цілей, стаття розглядає, як інклюзивні ініціативи вищої освіти можуть відповідати на сучасні виклики, сприяючи рівному доступу до якісної освіти для всіх здобувачів вищої освіти, включаючи вразливі групи. На основі проведеного масштабного дослідження серед здобувачів вищої освіти різних спеціальностей та рівнів навчання (усього 4436 осіб) і працівників ЗВО, включаючи адміністративний, викладацький та допоміжний персонал (усього 821 особа) автори визначають ключові бар'єри та можливості для покращення інклюзивності в українських університетах, крізь призму параметрів «Інклюзивна культура в ЗВО», «Інклюзивна політика в ЗВО» та «Інклюзивні практики в ЗВО», підкреслюючи важливість інтегрованих підходів, які сприяють якісній освіті та забезпечують сталий розвиток суспільства. Автори пропонують рекомендації для покращення інклюзивної культури, політик та практик, наголошуючи на потребі забезпечення ресурсної підтримки та гнучкості навчальних програм для задоволення різноманітних освітніх потреб.

REDEFINING HIGHER EDUCATION: INNOVATION, INCLUSION, AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT DURING WARTIME
REDEFINING HIGHER EDUCATION: INNOVATION, INCLUSION, AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT DURING WARTIME

##submission.downloads##

Сторінки

82-115

Опубліковано

жовтня 22, 2024

Ліцензія

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Деталі щодо доступних видів видань: PDF

PDF

ISBN-13 (15)

978-617-8360-07-8

Як цитувати

Inclusiveness in higher education of Ukraine: perception of culture, policies and practices. (2024). в Н. Цибуляк, Г. Лопатіна, А. Попова, І. Богданов, Я. Сичікова, І. Глазкова, С. Хатунцева, М. Нестеренко, О. Гуренко, Г. Мицик, К. Петрик, С. Ковачов, О. Курило, О. Кривильова, Г. Александрова, М. Богданова, А. Шульженко, & Н. Рула, REDEFINING HIGHER EDUCATION: INNOVATION, INCLUSION, AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT DURING WARTIME (с. 82–115). Kharkiv: ПП "ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР". https://doi.org/10.15587/10.15587/978-617-8360-07-8.ch3