Considering cultural context as an important condition for the successful implementation of social and emotional learning programs in Ukraine

Автори

Олександр Елькін, (1) Громадська організація «ЕдКемп Україна»; Тетяна Дрожжина, Громадська організація «ЕдКемп Україна»; Ольга Рассказова, (1) Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради; Вікторія Гринько, (1) Донбаський державний педагогічний Університет; Олег Марущенко, (1) Харківський національний медичний університет

Ключові слова:

соціальна зрілість, Екологічна компетентність, саморозвиток, учні середніх шкіл, культура суспільства, наслідки війни, фразеологія, освітні проекти, студенти-філологи, навички, мультикультуралізм, критичне мислення, міжкультурна компетентність, професійна підготовка, російсько-українська війна, міждисциплінарність, культурний контекст, соціально-емоційне та етичне виховання, національні цінності

Анотація

У розділі розглянуто питання впливу культурного контексту на впровадження міжнародних програм соціально-емоційного навчання в українській системі освіти. Підкреслено значення адаптації таких програм до національних культурних особливостей з метою досягнення ефективності їх застосування в освітньому середовищі. На основі моделі культурних вимірів Г. Хофстеде проведено аналіз українського культурного контексту. Окрему увагу приділено висвітленню культурних традицій України, таких як кордоцентризм, колективізм, плекання духовності, прагнення до свободи, які формувалися під впливом історичних, релігійних та соціально-економічних умов. Визначено, що культурний контекст України є потенційно сприятливим для впровадження програм соціально-емоційного навчання, оскільки такі програми акцентують увагу на розвитку емпатії, співпраці та інших соціально-емоційних навичок, відповідно до культурних пріоритетів українського суспільства.

Емпіричне дослідження із використанням як первинних, так і вторинних даних включало компаративний аналіз міжнародних практик, кейс-стаді впровадження програми соціально-емоційного та етичного навчання (СЕЕН) в Україні та опитування «Культурний контекст програми СЕЕН в Україні» 43 вчителів із 24 закладів освіти, що впроваджують програму СЕЕН протягом 5 років, щодо шляхів адаптації програми до українського культурного середовища.

Проведене дослідження показало, що адаптація програм соціально-емоційного навчання до специфічних культурних особливостей України сприяє їх ефективному впровадженню, підвищує рівень залученості учнівства і батьківської спільноти до освітнього процесу та сприяє розвитку соціально-емоційних навичок учнівства. 

На підставі отриманих результатів надано рекомендації для освітян, науковців і практиків щодо врахування культурного контексту при впровадженні програм соціально-емоційного навчання.


TRANSFORMATION OF EDUCATION: MODERN CHALLENGES

##submission.downloads##

Сторінки

137-172

Опубліковано

грудня 30, 2024

Ліцензія

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Деталі щодо доступних видів видань: PDF

PDF

ISBN-13 (15)

978-617-8360-06-1

Як цитувати

Елькін, О., Дрожжина, Т., Рассказова, О., Гринько, В., & Марущенко, О. (2024). Considering cultural context as an important condition for the successful implementation of social and emotional learning programs in Ukraine. в С. Толочко (ред.), TRANSFORMATION OF EDUCATION: MODERN CHALLENGES (с. 137–172). Kharkiv: ПП "ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР". https://doi.org/10.15587/978-617-8360-06-1.ch6