Application of project technologies during the formation of the environmental competence of high school students to overcome the environmental consequences of the war

Автори

Світлана Толочко, Інститут проблем виховання Національної академії педагогічних наук України; Наталія Бордюг, Інститут проблем виховання Національної академії педагогічних наук України; Людмила Міронець, Сумський державний педагогічний інститут імені А.С. Макаренка; Оксана Алпатова, Житомирський державний педагогічний університет; Людмила Довгопола, Університет Григорія Сковороди в Переяславі; Олеся Мегем, Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка

Ключові слова:

соціальна зрілість, Екологічна компетентність, саморозвиток, учні середніх шкіл, культура суспільства, наслідки війни, фразеологія, освітні проекти, студенти-філологи, навички, мультикультуралізм, критичне мислення, міжкультурна компетентність, професійна підготовка, російсько-українська війна, міждисциплінарність, культурний контекст, соціально-емоційне та етичне виховання, національні цінності

Анотація

Розділ присвячується вивченню особливостей, змісту, форм і методів формування екологічної компетентності учнів старших класів засобами проєктно-дослідницької діяльності. Проаналізовано стан розроблення проблеми формування в учнів старших класів екологічної компетентності засобами проєктно-дослідницької діяльності в контексті їхнього безперервного розвитку; уточнено сутність і структуру понять «екологічна компетентність учнів старших класів», «формування в учнів старших класів екологічної компетентності в контексті подолання екологічних наслідків війни», «навчальний проєкт», «проєктно-дослідницька діяльність», «процес творення». Створено науково-методичне і навчальне забезпечення інноваційних методів формування екологічної компетентності учнів старших класів засобами проєктно-дослідницької діяльності. Розділ присвячений вивченню та репрезентації проєктної діяльності старшокласників в умовах подолання екологічних наслідків війни через розроблений алгоритм дій: аналіз екологічної ситуації конкретного регіону; визначення цілей здійснення проєктної діяльності; розроблення стратегії реалізації проєктної діяльності; формування команди виконавців проєкту; залучення ресурсів для реалізації проекту; виконання робіт з подолання екологічних наслідків війни; моніторинг та оцінка результатів проєктної діяльності; звітність перед громадою та поширення досвіду успішної проєктної діяльності; процес контролю за здійсненням проєктної діяльності; процес корекції результатів здійснення проєктної діяльності. Означений матеріал надає можливість використання педагогами під час освітнього процесу та є зразком для створення власних екологічних проєктів.


TRANSFORMATION OF EDUCATION: MODERN CHALLENGES

##submission.downloads##

Сторінки

3-25

Опубліковано

грудня 30, 2024

Ліцензія

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Деталі щодо доступних видів видань: PDF

PDF

ISBN-13 (15)

978-617-8360-06-1

Як цитувати

Бордюг, Н., Міронець, Л., Алпатова, О., Довгопола, Л., & Мегем, О. (2024). Application of project technologies during the formation of the environmental competence of high school students to overcome the environmental consequences of the war. в С. Толочко (ред.), TRANSFORMATION OF EDUCATION: MODERN CHALLENGES (с. 3–25). Kharkiv: ПП "ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР". https://doi.org/10.15587/978-617-8360-06-1.ch1