Study of safety indicators and technical condition of rolling stock by mobile systems

Автори

Oleksij Fomin, State University of Infrastructure and Technologies; Gregori Boyko, Volodymyr Dahl East Ukrainian National University; Pavlo Prokopenko, JSC "Ukrzaliznytsia"; Mariia Miroshnykova, Volodymyr Dahl East Ukrainian National University; Andriy Klymash, Volodymyr Dahl East Ukrainian National University

Ключові слова:

Транспортна механіка, залізничний транспорт, вплив температури, стан напруження-деформації, вантажні вагони, дорожні випробування, динамічні процеси, стабільність, несучі конструкції, перспективні конструкції, вогнестійкість, граничний стан, втрата цілісності, табличний метод, спрощений метод, удосконалений метод

Анотація

Організація руху вантажних поїздів в Україні є важливою чинником в інтеграції залізничного транспорту країни у Європейську систему. На даний час склалася ситуація, яка вимагає значного оновлення вантажного вагонного парку сучасними вагонами для забезпечення вимог вантажних перевезень. Також вагомим недоліком залізничного транспорту України є обмеження швидкості руху поїздів, у складі яких є вантажні вагони зі зменшеною тарою в порожньому стані, тому на даний момент актуальним є питання покращення методологічного та програмного забезпечення та інструментальних засобів випробувань для оцінки показників якості та безпеки руху таких вагонів.

В підрозділі 1.1 запропоновано способи і підходи з оцінки показників якості, безпеки руху та технічного стану вагонів. Перший спосіб вимірювання механічних напружень в поверхневих шарах елементів несучих конструкцій рухомого складу методом тензометрії. Другий спосіб вимірювання контактних сил: через деформацію дисків коліс колісних пар.

В підрозділі 1.2 запропоновано методику поглибленої обробки результатів ходових випробувань рухомого складу. Суть полягає у виконанні спектрального аналізу динамічних процесів для різних елементів несучих конструкцій вантажного вагона, з метою виявлення взаємозв’язків між коливальними процесами несучих конструкцій та  частотами при яких відбувається взаємодія між ними.

В підрозділі 1.3 сформовано та реалізовано загальні вимоги до мобільної системи з визначення показників якості та безпеки руху вантажних вагонів зі зменшеними тарами в експлуатації. Дана мобільна система дозволяє проводити ходові випробування без залучення вагона лабораторії, що скорочує витрати та час на проведення таких випробувань на 25,8%. Запропоновано методику поглибленої обробки результатів ходових випробувань рухомого складу.

В підрозділі 1.4 сформульовано загальні вимоги до програмно-апаратного комплексу для визначення динамічної навантаженості ходових частин в умовах експлуатації рухомого складу. Реалізовано технічні рішення щодо засобів проведення ходових випробувань рухомого складу для визначення динамічної завантаженості ходових частин в умовах експлуатації, що збільшує ефективність прогнозованих оцінок та підвищує оперативність проведення випробувань.

Розроблено комплекс підсистем програмного забезпечення зі збору вимірювальної інформації, визначення плавності ходу та показників безпеки рухомого складу за спрощеними схемами.


ASSESSMENT OF TECHNICAL CONDITION: MEANS OF MEASUREMENT, SAFETY, RISKS

##submission.downloads##

Сторінки

29-63

Опубліковано

грудня 31, 2024

Ліцензія

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Деталі щодо доступних видів видань: PDF

PDF

ISBN-13 (15)

978-617-8360-05-4

Як цитувати

Boyko, G., Prokopenko, P., Miroshnykova, M., & Klymash, A. (2024). Study of safety indicators and technical condition of rolling stock by mobile systems. в O. Fomin (ред.), ASSESSMENT OF TECHNICAL CONDITION: MEANS OF MEASUREMENT, SAFETY, RISKS (с. 29–63). Kharkiv: ПП "ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР". https://doi.org/10.15587/978-617-8360-05-4.ch2