Marketing aspects of development and promotion of products for enteral nutrition for herodietical purposes

Автори

Наталія Притульська
Державний торговельно-економічний університет
https://orcid.org/0000-0002-7365-6196
Дмитро Антюшко
Державний торговельно-економічний університет
https://orcid.org/0000-0002-4135-6439

Ключові слова:

продукти для ентерального харчування, геродієтичне призначення, надзвичайні ситуації, особи старшого віку, старіння, метаболічна активність, цукровий діабет, сировинні компоненти, підходи до класифікації, молоко А2, тверді сири, збагачене молоко А2, морквяний порошок, молочні каротиноїди, амінокислоти молока, β-казеїн А2, біологічна цінність, вихід сиру, молочні білки, функціональні вироби, полікомпонентні напівфабрикати високого ступеня готовності, механізм конкурентоспроможність, концентрування, сушіння, ресурсоощадність, плівкоподібний електронагрівач випромінюючого типу, структурно-механічні показники, температурне поле, скотарство, продовольча безпека, яловичина, якість спожитого білка

Анотація

Сучасна глобальна демографічна структура населення на глобальному та національних рівнях свідчить про значні темпи старіння. У результаті цього процесу в організмі з’являються поступові метаболічні зміни, що характеризуються уповільненням процесів обміну речовин, рівня засвоєння кисню та поживних речовин, зниженням функціональних можливостей організму. Харчування є одним із основних факторів, що забезпечують життєдіяльність організму людини. Повноцінність і відповідність харчового раціону метаболічним потребам дає змогу значною мірою впливати на рівень здоров’я та фізіологічний стан. Важливого значення відповідність харчування набуває для людей старшого віку, а особливо в надзвичайних ситуаціях, що виникають під дією психоемоційних і фізичних навантажень, захворювань і травм, у процесі реабілітації та відновлення. У зв‘язку з цим поширення набула практика споживання (використання) продуктів для ентерального харчування, що згідно з міжнародним законодавством відносяться до дієтичних харчових продуктів для спеціальних медичних цілей. У роботі проаналізовано загальні підходи до забезпечення харчових потреб представників старших вікових категорій. На основі цього встановлено, що для їхнього повноцінного задоволення мають враховуватися фізіологічні процеси, обумовлені змінами метаболізму в процесі старіння. Встановлено, що люди літнього, старечого віку та довгожителі потребують збалансованості основних нутрієнтів, а саме підвищену кількість білкового та ліпідного компоненту і знижену вуглеводного, належну забезпеченість вітамінами та мінералами. У результаті дослідження нутрітивних потреб представників старших вікових груп надзвичайних ситуаціях встановлено, що їх повноцінне задоволення значною мірою визначає успішність лікування та реабілітації, потребує урахування специфіки метаболізму, дієтологічних принципів. Досліджено також особливості потреб представників даної категорії осіб, які додатково страждають на цукровий діабет, що вимагає обмеження при споживанні вуглеводів. Встановлено, що для забезпечення їх нутрітивних потреб застосовуються продукти для ентерального харчування. У роботі охарактеризовано основні та додаткові сировинні компоненти, що застосовуються при виробництві продуктів для ентерального харчування. Також досліджено існуючі підходи до класифікації досліджуваних виробів, розроблено класифікацію, що відображає технологічні та споживні ознаки та орієнтована на задоволення інтересів і уподобань цільової категорії їх споживачів.

FOOD PRODUCTION: INNOVATIVE TECHNOLOGICAL SOLUTIONS
FOOD PRODUCTION: INNOVATIVE TECHNOLOGICAL SOLUTIONS

##submission.downloads##

Сторінки

3-32

Опубліковано

листопада 3, 2024

Ліцензія

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Деталі щодо доступних видів видань: PDF

PDF

ISBN-13 (15)

978-617-7319-99-2

Як цитувати

Притульська, Н. (2024). Marketing aspects of development and promotion of products for enteral nutrition for herodietical purposes. в Д. Антюшко (ред.), FOOD PRODUCTION: INNOVATIVE TECHNOLOGICAL SOLUTIONS (с. 3–32). Kharkiv: ПП "ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР". https://doi.org/10.15587/978-617-7319-99-2.ch1