REDEFINING HIGHER EDUCATION: INNOVATION, INCLUSION, AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT DURING WARTIME
Ключові слова:
цінності, Україна, наука, війна, інновації, вища освіта, інклюзивність, академічний потенціал, безбар’єрність, інтелектуальний капітал, цілі сталого розвитку, сталий розвиток, потрійна спіраль, людиноцентризм, інституційна екосистемаКороткий опис
Ця монографія представляє поглиблене дослідження того, як університети використовують свою роль ключових гравців у досягненні Цілей сталого розвитку. Вона починається з контексту України, а саме впливу війни на академічний потенціал, аналізу широкого спектру соціально-економічних, соціально-психологічних, професійних та особистих викликів, які виникли під час війни. Для подолання цих викликів пропонується дорожня карта для системних реформ і розвитку сталої інституційної екосистеми на основі моделі потрійної спіралі, яка поєднує в собі людиноцентричні та інфраструктурні стратегії.
Подальша розповідь будується на цій основі, досліджуючи тему інклюзивності та доступності в освіті. Зокрема, розглядається, як вищі навчальні заклади України впровадили адаптивні стратегії під час триваючої війни для створення безбар’єрного середовища, забезпечуючи таким чином повну участь усіх студентів і викладачів.
Далі монографія переходить до детального обговорення інтеграції STEM-освіти, підкреслюючи її життєво важливу роль у національному відродженні та узгодженості з глобальними цілями сталого розвитку. У цьому розділі показано, як STEM-освіта може стати потужним каталізатором суспільних перетворень, надаючи студентам навички, необхідні для вирішення поточних і майбутніх викликів.
Крім того, текст заглиблюється в спеціалізовану сферу нанотехнологічної освіти, виступаючи за синергію освіти, науки, цінностей. Цей інноваційний підхід узгоджує технологічний прогрес з етичними стандартами та стійкою практикою, позначаючи його як нову парадигму для підготовки висококваліфікованого та відповідального фахівця.
Зрештою, теми синтезовані через гармонізацію інституційної культури, цінностей, стратегій розвитку університетів та Цілей сталого розвитку. Кейс-стаді Бердянського державного педагогічного університету, що під час війни прийняв модель «Університет без стін», показує, як впровадження основних цінностей у місію університету може сприяти розбудові стійкої інституційної екосистеми та більш глобальним мотивам у розвитку громад і суспільства.
Загалом, монографія не лише окреслює виклики, з якими зіткнулася українська вища освіта під час війни, але також висвітлює інноваційні реакції та критичну роль, яку ці заклади відіграють у стимулюванні сталого розвитку. Вона має на меті представити дорожню карту для інших навчальних закладів, демонструючи, що навіть у часи кризи вища освіта може і повинна бути маяком надії та прогресу, ключовим драйвером у просуванні сталого розвитку.
Розділи
Посилання
Brennan, J., Cochrane, A., Lebeau, Y., Williams, R. (2018). Universities, Social Change and Transformation: Global Perspectives. The University in Its Place. Springer Netherlands, 13–31. https://doi.org/10.1007/978-94-024-1296-3_2
Suchikova, Y., Tsybuliak, N., Lopatina, H., Shevchenko, L., I. Popov, A. (2023). Science in times of crisis: How does the war affect the efficiency of Ukrainian scientists? Problems and Perspectives in Management, 21 (1), 408–424. https://doi.org/10.21511/ppm.21(1).2023.35
Polishchuk, Y., Lyman, I., Chugaievska, S. (2023). The “Ukrainian Science Diaspora” initiative in the wartime. Problems and Perspectives in Management, 21 (2), 153–161. https://doi.org/10.21511/ppm.21(2-si).2023.18
Peregudova, V. (2023). People learn fastest on the barricades: Science at war. Management in Education. https://doi.org/10.1177/08920206231188018
Orzhel, O., Melnyk, O., Danko, Y., Skliar, I., Lytovchenko, O. (2024). Possibilities of implementing HEI’s third mission in Ukraine before a full-scale war and correction of these processes in wartime. Knowledge and Performance Management, 8 (1), 32–48. https://doi.org/10.21511/kpm.08(1).2024.03
Petrushenko, Y., Vorontsova, A., Dorczak, R., Vasylieva, T. (2023). The third mission of the university in the context of war and post-war recovery. Problems and Perspectives in Management, 21 (2), 67–79. https://doi.org/10.21511/ppm.21(2-si).2023.09
Arocena, R., Sutz, J. (2021). Universities and social innovation for global sustainable development as seen from the south. Technological Forecasting and Social Change, 162, 120399. https://doi.org/10.1016/j.techfore.2020.120399
Fourati-Jamoussi, F., Dubois, M. J. F., Chedru, M., Belhenniche, G. (2021). Education for Sustainable Development and Innovation in Engineering School: Students’ Perception. Sustainability, 13 (11), 6002. https://doi.org/10.3390/su13116002
Bohdanov, I., Kovachov, S., Tsybuliak, N., Lopatina, H., Popova, A., Suchikova, Y. (2023). Resilience in Wartime Research: Case of Anticrisis Management at a Ukrainian University. 2023 IEEE 18th International Conference on Computer Science and Information Technologies (CSIT). https://doi.org/10.1109/csit61576.2023.10324134
Hurenko, O., Bohdanov, I., Tsybuliak, N., Lopatina, H., Suchikova, Y., Popova, A. (2023). Development of an Inclusive Educational Environment in Higher Education Institutions: A Project Approach Using IDEF0. 2023 IEEE 18th International Conference on Computer Science and Information Technologies (CSIT). https://doi.org/10.1109/csit61576.2023.10324022
Lopatina, H., Tsybuliak, N., Popova, A., Bohdanov, I., Suchikova, Y. (2023). University without Walls: Experience of Berdyansk State Pedagogical University during the war. Problems and Perspectives in Management, 21 (2), 4–14. https://doi.org/10.21511/ppm.21(2-si).2023.02
Tsybuliak, N., Suchikova, Y., Gurenko, O., Lopatina, H., Kovachov, S., Bohdanov, I. (2023). Ukrainian universities at the time of war: From occupation to temporary relocation. Torture Journal, 33 (3), 39–64. https://doi.org/10.7146/torture.v33i3.136256
Suchikova, Y., Tsybuliak, N., Lopatina, H., Popova, A., Kovachov, S., Hurenko, O., Bogdanov, I. (2023). Is science possible under occupation? Reflection and coping strategy. Corporate Governance and Organizational Behavior Review, 7 (2), 314–324. https://doi.org/10.22495/cgobrv7i2sip10
Lopatina, H., Tsybuliak, N., Popova, A., Bohdanov, I., Suchikova, Y. (2023). University without Walls: Experience of Berdyansk State Pedagogical University during the war. Problems and Perspectives in Management, 21 (2), 4–14. https://doi.org/10.21511/ppm.21(2-si).2023.02
Gurenko, O., Suchikova, Y. (2023). The Odyssey of Ukrainian Universities: From quality assurance to a culture of quality education. Management in Education. https://doi.org/10.1177/08920206231218351
Suchikova, Y., Tsybuliak, N. (2023). Universities without walls: global trend v. Ukraine’s reality. Nature, 614 (7948), 413. https://doi.org/10.1038/d41586-023-00380-y
Schlesinger, W., Cervera, A., Pérez-Cabañero, C. (2016). Sticking with your university: the importance of satisfaction, trust, image, and shared values. Studies in Higher Education, 42 (12), 2178–2194. https://doi.org/10.1080/03075079.2015.1136613
Woodall, T., Hiller, A., Resnick, S. (2012). Making sense of higher education: students as consumers and the value of the university experience. Studies in Higher Education, 39 (1), 48–67. https://doi.org/10.1080/03075079.2011.648373
Ferrari, J. R., Velcoff, J. (2006). Measuring Staff Perceptions of University Identity and Activities: The Mission and Values Inventory. Christian Higher Education, 5 (3), 243–261. https://doi.org/10.1080/15363750600685522
Tsybuliak, N., Suchikova, Y., Shevchenko, L., Popova, A., Kovachev, S., Hurenko, O. (2023). Burnout dynamic among Ukrainian academic staff during the war. Scientific Reports, 13 (1). https://doi.org/10.1038/s41598-023-45229-6
Lopatina, H., Tsybuliak, N., Popova, A., Hurenko, O., Suchikova, Y. (2023). Inclusive education in higher education institution: Are Ukrainian faculty members’ ready for it? Research in Education, 118 (1), 49–72. https://doi.org/10.1177/00345237231207721
Suchikova, Y. (2023). A year of war. Science, 379 (6634), 850. https://doi.org/10.1126/science.adh2108
Rinaldi, C., Cavicchi, A., Spigarelli, F., Lacchè, L., Rubens, A. (2018). Universities and smart specialisation strategy. International Journal of Sustainability in Higher Education, 19 (1), 67–84. https://doi.org/10.1108/ijshe-04-2016-0070
Staniškis, J. K. (2016). Sustainable University: Beyond the Third Mission. Environmental Research, Engineering and Management, 72 (2). https://doi.org/10.5755/j01.erem.72.2.16203
Chankseliani, M., McCowan, T. (2020). Higher education and the Sustainable Development Goals. Higher Education, 81 (1), 1–8. https://doi.org/10.1007/s10734-020-00652-w
Carayannis, E. G., Morawska-Jancelewicz, J. (2022). The Futures of Europe: Society 5.0 and Industry 5.0 as Driving Forces of Future Universities. Journal of the Knowledge Economy, 13 (4), 3445–3471. https://doi.org/10.1007/s13132-021-00854-2
Bohdanov, I., Suchikova, Y., Kovachov, S., Hurenko, O., Aleksandrova, H. (2023). Youth views on the role of local government and universities in the development of deoccupied territories. Knowledge and Performance Management, 7 (1), 29–46. https://doi.org/10.21511/kpm.07(1).2023.03
Kovachov, S., Bohdanov, I., Suchikova, Y. (2023). Nano or Na-No? Ukraine’s crisis of opportunity in nanotechnology education. Industry and Higher Education. https://doi.org/10.1177/09504222231209259
Cook-Sather, A., Cook-Sather, M. (2023). From Reporting to Removing Barriers: Toward Transforming Accommodation Culture into Equity Culture. Education Sciences, 13 (6), 611. https://doi.org/10.3390/educsci13060611
Cherian, J., Gaikar, V., Paul, R., Pech, R. (2021). Corporate Culture and Its Impact on Employees’ Attitude, Performance, Productivity, and Behavior: An Investigative Analysis from Selected Organizations of the United Arab Emirates (UAE). Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 7 (1), 45. https://doi.org/10.3390/joitmc7010045
Žalėnienė, I., Pereira, P. (2021). Higher Education For Sustainability: A Global Perspective. Geography and Sustainability, 2 (2), 99–106. https://doi.org/10.1016/j.geosus.2021.05.001
Van der Waal, J. W. H., Thijssens, T. (2020). Corporate involvement in Sustainable Development Goals: Exploring the territory. Journal of Cleaner Production, 252, 119625. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2019.119625
Alghamdi, A. A. (2022). University social responsibility under the influence of societal changes: Students’ satisfaction and quality of services in Saudi Arabia. Frontiers in Psychology, 13. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.976192
Kluch, Y. (2020). “My Story Is My Activism!”: (Re-)Definitions of Social Justice Activism Among Collegiate Athlete Activists. Communication & Sport, 8 (4-5), 566–590. https://doi.org/10.1177/2167479519897288
Li, Z., Chen, Z., Yang, N., Wei, K., Ling, Z., Liu, Q. et al. (2021). Trends in research on the carbon footprint of higher education: A bibliometric analysis (2010–2019). Journal of Cleaner Production, 289, 125642. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2020.125642
Giesenbauer, B., Müller-Christ, G. (2020). University 4.0: Promoting the Transformation of Higher Education Institutions toward Sustainable Development. Sustainability, 12 (8), 3371. https://doi.org/10.3390/su12083371
Suchikova, Y., Kovachov, S. (2023). Rethinking the Goals and Values of Nanoart During the War: an Artists’ Statement. NanoEthics, 17 (2). https://doi.org/10.1007/s11569-023-00447-0
Lane, J., Waldron, I. (2021). Fostering Equity, Diversity, and Cultures of Inclusiveness Through Curricular Development. Journal of Nursing Education, 60 (11), 614–617. https://doi.org/10.3928/01484834-20210913-02
Popova, A., Kovachov, S., Lopatina, H., Tsybuliak, N., Suchikova, Y., Bohdanov, I. (2023). High-Quality Digital Bichronous Education for Nanoengineers During the War in Ukraine: Does Technology Knowledge Matter? 2023 IEEE 5th International Conference on Modern Electrical and Energy System (MEES). https://doi.org/10.1109/mees61502.2023.10402460
Mukhalalati, B., Shahrour, M., Rabie, S., Awaisu, A., Elshami, S., Alali, F. (2020). Cultural awareness and competence of pharmacy educators and learners from the perspective of pharmacy students at Qatar University: A mixed-methods approach. PLOS ONE, 15 (12), e0243095. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0243095

##submission.downloads##
Опубліковано
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.